Wydanie dowodu osobistego w przypadku utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego

Zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego dokonuje się na formularzu utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego.

Wymagane dokumenty:
1. Wypełniony wniosek o wydanie dowodu,
2. Jedno aktualne zdjęcie przedstawiające osobę w pozycji frontalnej,
3. W przypadku uszkodzenia dowodu osobistego wymagany jest uszkodzony dowód osobisty.

Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Gminy Rypin, Ewidencja ludności i dowody osobiste, pokój nr 5, parter.

Termin załatwienia sprawy
Wydanie dowodu tożsamości – 1 miesiąc.

Uwagi:
Osoba zawiadamia o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego i otrzymuje zaświadczenie o  utracie lub  uszkodzeniu dowodu osobistego. Dowód osobisty w dniu zgłoszenia utraty lub uszkodzenia zostaje unieważniony.

Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (Dz. U. Nr 167, poz. 1131 z późn. zm.).
 

metryczka


Wytworzył: Danuta Wilkanowska (17 lipca 2003)
Opublikował: Julita Lewandowska (17 lipca 2003, 12:16:34)

Ostatnia zmiana: Agnieszka Liszewska (18 stycznia 2016, 10:48:08)
Zmieniono: aktualizacja

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 2644