Treść
Rozdział 6
PODZIAŁ ZADAŃ POMIĘDZY REFERATAMI
§ 20
1. Do wspólnych zadań Referatów należy przygotowywanie materiałów oraz
podejmowanie czynności organizatorskich na potrzeby organów gminy, a w
szczególności:
1) prowadzenie postępowania administracyjnego i przygotowywanie
materiałów oraz projektów decyzji administracyjnych, a także wykonywanie zadań wynikających z przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,
2) pomoc Radzie, właściwym rzeczowo komisjom Rady, Wójtowi i
jednostkom pomocniczym Gminy w wykonywaniu ich zadań,
3) współdziałanie ze Skarbnikiem przy opracowywaniu materiałów
niezbędnych do przygotowania projektu budżetu Gminy,
4) przygotowywanie sprawozdań, ocen, analiz i bieżących informacji o
realizacji zadań,
5) współdziałanie z Sekretarzem Gminy w zakresie szkolenia i doskonalenia
zawodowego pracowników danego referatu,
6) przechowywanie akt,
7) stosowanie obowiązującego jednolitego rzeczowego wykazu akt,
8) stosowanie zasad dotyczących wewnętrznego obiegu akt,
9) usprawnianie własnej organizacji, metod i form pracy,
10) wykonywanie zadań przekazanych do realizacji przez Wójta.
11) prowadzenie spraw związanych z dokonywaniem zamówień publicznych w
zakresie zadań referatów.
2. Ogólne obowiązki kierowników Referatów jako przełożonych służbowych
określa Regulamin Pracy Urzędu.
§ 21
Do zadań Referatu Finansowego należy:
1) przygotowywanie materiałów niezbędnych do uchwalenia budżetu Gminy
oraz podjęcia uchwały w sprawie absolutorium dla Wójta,
2) udzielanie pomocy Wójtowi w wykonywaniu budżetu Gminy,
3) zapewnianie obsługi finansowo-księgowej i kasowej Urzędu,
4) uruchamianie środków finansowych dla poszczególnych dysponentów
budżetu Gminy,
5) przygotowywanie materiałów niezbędnych do wykonania obowiązków z
zakresu sprawozdawczości,
6) sprawowanie kontroli i nadzoru nad gospodarką finansową jednostek
organizacyjnych gminy,
7) prowadzenie ewidencji mienia komunalnego,
8) prowadzenie ksiąg rachunkowych,
9) rozliczanie inwentaryzacji,
10) dokonywanie wyceny aktywów oraz pasywów i ustalanie wyniku
finansowego,
11) przygotowywanie sprawozdań finansowych,
12) dokonywanie umorzeń środków trwałych oraz wartości niematerialnych i
prawnych,
13) prowadzenie księgi inwentarzowej,
14) analiza kosztów funkcjonowania Urzędu oraz dbanie o terminowe
uiszczanie opłat z tym związanych.
Do zadań Referatu Finansowego należy prowadzenie spraw związanych z wymiarem i poborem podatków i opłat lokalnych, podatku rolnego i leśnego oraz innych podatków i opłat pozostających w zakresie właściwości Gminy, a w szczególności:
1) prowadzenie ewidencji podatników i inkasentów,
2) gromadzenie i przechowywanie oraz badanie pod względem zgodności ze
stanem prawnym i rzeczywistym deklaracji i informacji podatkowych
składanych organowi podatkowemu,
3) przygotowywanie aktów administracyjnych dotyczących podatków i
opłat,
4) podejmowanie czynności zmierzających do egzekucji administracyjnej
świadczeń pieniężnych oraz postępowania zabezpieczającego,
5) prowadzenie ewidencji i aktualizacji tytułów wykonawczych,
6) przygotowywanie danych do projektów aktów dotyczących podatków i opłat,
7) przygotowywanie sprawozdań dotyczących podatków i opłat.
§ 22
Do zadań Referatu Rolnictwa i Gospodarki Gruntami należy prowadzenie spraw związanych z ochroną środowiska i rolnictwem, a w szczególności dotyczących:
1) łowiectwa,
2) zwalczania zaraźliwych chorób zwierzęcych,
3) ochrony i kształtowania środowiska w tym:
a) zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów,
b) ograniczeń dotyczących maszyn i urządzeń technicznych,
c) ochrony środowiska przed odpadami,
d) utrzymanie porządku i czystości,
4) ochrony gruntów rolnych i leśnych w tym:
a) przeznaczania gruntów na cele nierolnicze lub nieleśne
b) wyłączania gruntów z produkcji,
c) rolniczego wykorzystania gruntów,
d) rekultywacji nieużytków oraz gruntów zdewastowanych i
zdegradowanych i użyźniania innych gruntów,
5) przeciwdziałanie nieformalnemu obrotowi ziemią,
6) nasiennictwa,
7) gospodarki wodnej, w tym zaopatrzenia w wodę,
8) ochrony powietrza atmosferycznego.
Do zadań Referatu w zakresie gospodarki gruntami należy prowadzenie spraw z zakresu gospodarki gruntami i wywłaszczania nieruchomości, a w szczególności związanych z:
1) gospodarowaniem i zarządzaniem komunalnymi gruntami zabudowanymi i
przeznaczonymi w planach zagospodarowania przestrzennego pod zabudowę,
w tym ich zbywania, oddawania w użytkowanie wieczyste, użytkowanie,
dzierżawę, najem, użyczenie, w trwały zarząd oraz ich przekazywaniem na
cele szczególne,
2) ustalaniem ich wartości, cen i opłat za korzystanie z nich,
3) organizowaniem przetargów na zbywanie prawa własności, prawa
użytkowania wieczystego nieruchomości stanowiących własność gminy,
4) nabywaniem nieruchomości niezbędnych dla realizacji zadań Gminy,
5) komunalizacją gruntów,
6) prowadzeniem ewidencji gruntów komunalnych,
7) tworzeniem zasobu gruntów i gospodarowaniem nim – zgodnie z zasadami
określonymi w przepisach obowiązującego prawa,
8) wyposażaniem gruntów w urządzenie komunalne,
9) zagospodarowaniem wspólnot gruntowych.
Do zadań Referatu należą sprawy z dziedziny gospodarki komunalnej i lokalowej, a w szczególności dotyczące:
1) administrowania, gospodarowania i zarządzania gminnym zasobem
lokalowym oraz nieruchomościami budynkowymi,
2) dodatków mieszkaniowych,
3) przyznawania lokali mieszkalnych w tym socjalnych i zastępczych oraz
zapewnienia w razie potrzeby czasowego zakwaterowania osób zwolnionych
z zakładów karnych,
4) zarządu nieruchomościami wspólnymi,
5) przejmowania zakładowych budynków mieszkalnych,
6) egzekucji w sprawach lokalowych i usuwania skutków samowoli lokalowej,
7) stawek czynszów i opłat za lokale i nieruchomości budynkowe,
9) tworzenia i utrzymywania terenów zielonych,
10) cmentarzy w tym cmentarzy wojennych.
§ 23
Do zadań stanowiska ds. Obsługi Organów Gminy należy zapewnienie obsługi administracyjnej Rady i jej komisji oraz sprawy kancelaryjno-techniczne, a w szczególności:
1) przygotowywanie we współpracy z właściwymi merytorycznie Referatami
materiałów dotyczących projektów uchwał Rady i jej komisji oraz innych
materiałów na posiedzenia i obrady tych organów,
2) przechowywanie uchwał podejmowanych przez Radę Gminy i jej komisje,
3) przekazywanie - za pośrednictwem Sekretariatu - korespondencji do i od
Rady, jej komisji oraz poszczególnych radnych,
4) przygotowywanie materiałów do projektów planów pracy Rady i jej komisji,
5) podejmowanie czynności organizacyjnych związanych z przeprowadzaniem
sesji, zebrań, posiedzeń i spotkań Rady, jej komisji i Wójta,
6) protokołowanie sesji, posiedzeń, zebrań i spotkań.
7) prowadzenie rejestru uchwał, zarządzeń i innych postanowień Rady i jej
komisji.
8) prowadzenie rejestru wniosków, zapytań i interpelacji składanych przez
radnych.
9) organizowanie szkoleń radnych i członków komisji Rady nie będących
radnymi.
10)prowadzenie rejestru zarządzeń Wójta.
§ 24
Do zadań stanowiska ds. Obsługi Szkół należy prowadzenie spraw związanych z zadaniami Gminy jako organu prowadzącego gminne szkoły i placówki oświatowe, a w szczególności spraw dotyczących:
1) zakładania, przekształcania i likwidowania gminnych jednostek oświatowych,
2) utrzymywania tych jednostek,
3) kształtowania sieci szkół podstawowych i gimnazjum,
4) przygotowanie do zatwierdzania arkuszy organizacyjnych szkół
podstawowych i gimnazjum,
5) zapewniania bezpłatnego transportu dzieci do i ze szkoły,
6) przygotowania do powierzania stanowisk kierowniczych w oświacie
gminnej i odwoływania z tych stanowisk,
7) prowadzenie spraw związanych z bibliotekami m.in. spraw tworzenia,
łączenia, przekształcania i znoszenia bibliotek, nadawania im statutów oraz
zapewnienia bibliotekom właściwych warunków działania, prowadzenie
spraw dotyczących zakładania, utrzymywania i nadzorowania bibliotek
publicznych,
8) realizacja zadań gminy z zakresu kultury fizycznej, w tym sportu, rekreacji i
wypoczynku.
§ 25
Do zadań Sekretariatu należy zapewnienie obsługi organizacyjnej Wójtowi i Sekretarzowi oraz sprawy kancelaryjno-techniczne, a w szczególności:
1) przyjmowanie, wysyłanie i rozdzielanie korespondencji na zewnątrz i
wewnątrz Urzędu,
2) prowadzenie ewidencji korespondencji,
3) prowadzenie centralnego rejestru skarg, wniosków, petycji oraz innych
pism wpływających do Urzędu,
4) przygotowywanie pomieszczeń i obsługa spotkań i zebrań organizowanych
przez Wójta i Sekretarza,
5) prenumerata czasopism i dzienników urzędowych,
6) prowadzenie archiwum zakładowego,
7) przyjmowanie interesantów zgłaszających petycje, skargi i wnioski oraz
organizowanie ich kontaktów z Wójtem, lub Sekretarzem bądź kierowanie
ich do właściwych referatów,
8) zaopatrywanie Urzędu w niezbędny sprzęt i wyposażenie, w tym materiały
biurowe i kancelaryjne,
9) prowadzenie magazynu materiałów biurowych i kancelaryjnych,
10) prowadzenie gospodarki drukami i formularzami,
11) prowadzenie ewidencji czasu pracy pracowników,
12) wydawanie zaświadczeń.
§ 26
1. Do zadań stanowiska ds. Budownictwa i Gospodarki Komunalnej należą
sprawy planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz nazw miejscowości i obiektów fizjograficznych.
2. Zadania określone w ust. 1 obejmują w szczególności:
1) przygotowywanie materiałów do dokumentów planistycznych Gminy,
2) koordynacja i obsługa działań związanych z opiniowaniem i uzgadnianiem dokumentów planistycznych,
3) koordynacja i obsługa działań związanych z wprowadzaniem zadań rządowych do miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
4) przechowywanie planu zagospodarowania przestrzennego oraz wydawanie
odpisów i wyrysów,
5) prowadzenie i aktualizacja rejestru miejscowych planów zagospodarowania
przestrzennego,
6) ocena zmian w zagospodarowaniu przestrzennym Gminy i przygotowanie wyników tej oceny,
7) dokonywanie analiz wniosków w sprawie sporządzenia lub zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
8) prowadzenie spraw związanych z roszczeniami finansowymi wynikającymi z
ustaleń miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
9) prowadzenie spraw związanych z ustalaniem warunków zabudowy i
zagospodarowania terenu,
10)prowadzenie rejestru decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania
terenu,
11)rejestrowanie decyzji dotyczących zagospodarowania terenu, wydawanych
przez inne organy administracji publicznej oraz analizowanie ich zgodności
z ustalonymi warunkami zabudowy i zagospodarowania terenu,
12)prowadzenie spraw związanych z ustalaniem nazw miejscowości, ulic i
obiektów fizjograficznych oraz numeracji nieruchomości.
§ 27
Do zadań stanowiska ds. Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych należą sprawy dotyczące w szczególności:
1) ewidencji ludności i dokumentów stwierdzających tożsamość,
2) postępowań cywilnych i karnych, w tym:
a) ustanawiania pełnomocnika w sprawach o ustalenie ojcostwa i roszczenia
alimentacyjne oraz w sprawach o przysposobienie,
b) przyjmowania pism sądowych i wywieszanie ogłoszeń o ustanowieniu
kuratora,
c) udzielania informacji niezbędnych do prowadzenia egzekucji ,
3) zgromadzeń,
4) zbiórek publicznych.
§ 28
Do zadań stanowiska ds. Obrony Cywilnej i Wojskowych należą sprawy związane z obronnością kraju, a w szczególności dotyczące:
1) przygotowania ludności i mienia komunalnego na wypadek wojny, klęsk
żywiołowych i innych zdarzeń,
2) współdziałania z organami wojskowymi,
3) administracji rezerw osobowych, w tym rejestracji, poboru i ewidencji,
4) orzekania o konieczności sprawowania bezpośredniej opieki nad członkiem
rodziny, prowadzeniem gospodarstwa rolnego i uznaniem za jedynego
żywiciela,
5) przysługujących żołnierzom i członkom ich rodzin zasiłków na utrzymanie
rodziny oraz pokrywania należności mieszkaniowych i opłat
eksploatacyjnych,
6) tworzenia formacji obrony cywilnej,
7) nakładania obowiązków w ramach powszechnej samoobrony ludności,
8) świadczeń na rzecz obrony,
9) udzielania pomocy i informacji wojskowym organom emerytalnym,
10) zakwaterowania sił zbrojnych,
11) ochrony przeciwpożarowej Gminy i Urzędu.
W zakresie Działalności Gospodarczej należy prowadzenie spraw związanych z:
1) ewidencją przedsiębiorców,
2) zezwoleniami na sprzedaż napojów alkoholowych,
3) określaniem cen urzędowych za usługi przewozowe gminnego transportu
zbiorowego oraz za przewozy taksówkami a także określanie stref cen
obowiązujących przy przewozie osób i ładunków taksówkami osobowymi i
bagażowymi,
4) ustalaniem czasu pracy placówek handlowych, usługowych i gastronomicznych,
5) targami i targowiskami,
W zakresie Kultury i Rekreacji należą sprawy związane z kulturą i sztuką oraz kulturą fizyczną, wypoczynkiem i rekreacją, a w szczególności:
1) prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań z zakresu ochrony dóbr
kultury,
2) nadzór nad funkcjonowaniem domków wypoczynkowych,
3) wychowania w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi.
§ 29
1. Do zadań stanowiska ds. Dróg Publicznych należy prowadzenie spraw
związanych z zarządzaniem drogami gminnymi.
2. Zadania określone w ust. 1 obejmują w szczególności:
a) przygotowywanie projektów rozstrzygnięć, wniosków i stanowisk organów
Gminy, dotyczących zaliczenia dróg i ulic do poszczególnej kategorii,
b) projektowanie przebiegu dróg,
c) budowę, modernizację i ochronę dróg,
d) zarządzanie drogami,
e) określanie szczególnego korzystania z dróg w tym wykorzystywania pasów
drogowych na cele niekomunikacyjne,
f) koordynację i obsługę we współpracy z innymi zarządcami dróg
publicznych,
g) dbałość o zimowe utrzymanie dróg.
§ 30
Do zadań stanowiska pracy ds. Świadczeń Rodzinnych należy:
1) przyjmowanie wniosków o świadczenia rodzinne, świadczenia pielęgnacyjne, zasiłki pielęgnacyjne i dodatki mieszkaniowe,
2) prowadzenie rejestru wniosków,
3) wydawanie decyzji w sprawach przyznania lub odmowy świadczeń,
4) sporządzanie list wypłat,
5) sporządzanie sprawozdań rzeczowo-finansowych,
6) sporządzanie dokumentów zgłoszeniowych i deklaracji rozliczeniowych
do ZUS,
7) prowadzenie innej dokumentacji ( rejestry, karty świadczeń),
§ 31
Do zadań stanowiska pracy ds. Informacji Publicznej należy pełnienie funkcji głównego administratora podmiotowej strony Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu, a w szczególności:
1) zarządzanie prawami dostępu do poszczególnych redaktorów BIP,
2) codzienna analiza dzienników zmian w BIP,
3) nadzór merytoryczny i organizacyjny nad aktualizowaniem BIP przez redaktorów,
4) nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem BIP w Internecie,
5) przekazywanie do MSWiA informacji niezbędnych do zamieszczania na stronie głównej
BIP oraz powiadamianie tegoż ministerstwa o zmianach w treści BIP,
6) koordynowanie kontaktów roboczych z Operatorem w zakresie funkcjonowania systemu
BIPLO.
Ponadto do zadań stanowiska należy stałe monitorowanie informacji zamieszczanych w Internecie a niezbędnych do właściwego funkcjonowania Gminy.
W zakresie zamówień publicznych do zadań stanowiska należy:
1) prowadzenie rejestru faktur,
2) monitorowanie wysokości udzielonych zamówień publicznych,
3) sporządzenie rocznego sprawozdania o udzielonych zamówieniach
§ 32
Do zadań stanowiska ds. Informatyzacji Urzędu należy m.in.:
1) dbałość o stan sprzętu komputerowego w urzędzie i jednostkach organizacyjnych gminy,
2) dokonywanie zakupów sprzętu komputerowego oraz licencjonowa-
nego oprogramowania,
3) tworzenie i stałe aktualizowanie strony www urzędu.
§ 33
Do zadań Radcy prawnego należy m.in.:
1) opiniowanie projektów aktów prawnych stanowionych przez radę i wójta,
2) rozstrzyganie spraw spornych będących w kompetencji działania urzędu,
występowanie w imieniu Gminy przed sądami.
metryczka
Wytworzył: Wójt Gminy Rypin (10 stycznia 2005)
Opublikował: Julita Kwiatkowska (23 marca 2005, 10:21:48)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 5661