Protokół nr 32
P R O T O K Ó Ł Nr XXXII/06
z sesji Rady Gminy Rypin
odbytej w dniu 7 kwietnia 2006 r.
XXXII sesja Rady Gminy Rypin odbyła się w dniu 7 kwietnia 2006 r. w sali konferencyjnej Urzędu Gminy Rypin i trwała od godz. 11:00 do godz. 13:00.
Sesji przewodniczył Piotr Pawłowski – przewodniczący Rady Gminy Rypin.
Przewodniczący rady Piotr Pawłowski dokonał otwarcia XXXII sesji Rady Gminy Rypin oraz powitał wszystkich obecnych.
Przewodniczący rady Piotr Pawłowski stwierdził, że na ustawowy skład 15 radnych rady gminy w sesji uczestniczy 14 radnych.
W trakcie obrad na sesję przybył radny Stanisław Błaszkiewicz.
Lista obecności stanowi załącznik do protokołu.
Ponadto w sesji uczestniczyli :
1/ Ryszard Potwardowski – wójt,
2/ Jan Kwiatkowski – sekretarz gminy,
3/ Zofia Milarska – skarbnik gminy,
4/ pracownicy urzędu gminy, którzy z dniem 1 kwietnia 2006 r. przeszli na
emeryturę :
- Marianna Jesionkowska
- Czesława Zaniecka,
- Stefan Koprowski,
5/ pracownicy urzędu gminy :
- Stanisław Pesta – kierownik referatu rolnictwa,
- Roman Michalski – pracownik referatu rolnictwa,
- Katarzyna Kalinowska – pracownik referatu rolnictwa,
- Beata Sobiechowska – pracownik GOPS w Rypinie,
6/ Jan Wysoki – radny Rady Powiatu w Rypinie,
7/ Tomasz Jezierski – prezes Zarządu Gminnego Związku OSP w Rypinie,
8/ sołtysi według załączonej do protokołu listy.
Przewodniczący rady Piotr Pawłowski w imieniu rady gminy złożył podziękowania za długoletnią pracę w urzędzie gminy pracownikom, którzy z dniem 1 kwietnia 2006 r. przeszli na emeryturę. Odczytał okolicznościowe listy, a następnie wraz z wiceprzewodniczącymi rady wręczył emerytom kwiaty i upominki.
Podziękowania i kwiaty dla p. Marianny Jesionkowskiej, zajmującej się obsługą rady gminy, złożył w imieniu własnym i rady gminy III kadencji – jej przewodniczący Jan Pankowski.
W imieniu emerytów głos zajął p. Stefan Koprowski, który podziękował za wszystkie słowa do nich kierowane, jak również za współpracę.
Zgromadzeni na sesji wystąpienia wszystkich osób nagrodzili oklaskami.
Radny Jerzy Wilandt stwierdził, że nie jest to pożegnanie z pracownikami urzędu gminy, lecz podziękowanie za ich pracę.
Słowa uznania dla emerytów wyraził wójt Ryszard Potwardowski, który podziękował im za długoletnią pracę w urzędzie gminy oraz złożył życzenia.
W związku z przejściem czterech pracowników na emeryturę, poinformował o zmianach personalnych w urzędzie :
1/ referat rolnictwa :
- p. Stanisław Pesta – kierownik referatu, gospodarka gruntami,
- p. Roman Michalski – inwestycje drogowe, kanalizacyjne,
- p. Katarzyna Kalinowska – obsługa biurowa referatu, ochrona środowiska,
2/ ogłoszony został konkurs na stanowisko kierownika GOPS,
3/ sprawy oświaty i obsługę rady gminy prowadzić będzie p. Marzena
Zdrojewska; w terminie późniejszym obsługę rady przejmie p. Julita
Kwiatkowska.
Wszyscy przedstawieni pracownicy urzędu zostali nagrodzeni oklaskami.
Przewodniczący rady Piotr Pawłowski przedstawił następujący porządek obrad XXXII sesji rady gminy :
1. Przyjęcie protokołu z obrad XXXI sesji rady gminy odbytej w dniu 1 marca 2006 roku.
2. Wyrażenie zgody na zbycie nieruchomości
a) opinia komisji,
b) pytania, uwagi,
c) projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości.
3. Przyjęcie sprawozdania z działalności gminnego ośrodka pomocy społecznej
a) opinia komisji,
b) pytania, uwagi,
c) projekt uchwały w sprawie przyjęcia sprawozdania z działalności gminnego ośrodka
pomocy społecznej.
4. Przyjęcie sprawozdania z wykonania gminnego programu profilaktyki
i rozwiązywania problemów alkoholowych za 2005 rok
a) pytania, uwagi,
b) projekt uchwały w sprawie przyjęcia sprawozdania z wykonania gminnego programu
profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych za 2005 rok.
5. Uchwalenie gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów
alkoholowych na 2006 rok
a) pytania, uwagi,
b) projekt uchwały w sprawie gminnego programu profilaktyki
i rozwiązywania problemów alkoholowych na 2006 rok.
6. Uchylenie uchwały w sprawie ustalenia regulaminu utrzymania czystości
i porządku na terenie gminy Rypin
a) pytania, uwagi,
b) projekt uchwały w sprawie uchylenia uchwały.
7. Uchwalenie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy
Rypin
a) pytania, uwagi,
b) projekt uchwały w sprawie ustalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na
terenie gminy Rypin.
8. Informacja wójta o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.
9. Wolne wnioski, zapytania i informacje
a) zgłaszanie wniosków, pytań,
b) udzielanie odpowiedzi na zgłoszone wnioski, pytania.
10. Zakończenie obrad XXXII sesji rady gminy.
Do przedstawionego porządku obrad nie zgłoszono uwag.
Porządek obrad :
Do p-ktu 1-go
Przewodniczący rady gminy Piotr Pawłowski poddał pod głosowanie przyjęcie protokołu z XXXI sesji rady gminy odbytej w dniu 1 marca 2006 r. Radni nie wnieśli uwag do protokołu i w głosowaniu jawnym, jednogłośnie ( 14 głosów „za” ) przyjęli protokół z XXXI sesji.
Do p-ktu 2-go
Wójt Ryszard Potwardowski przedłożył wniosek o wyrażenie zgody na zbycie dwóch działek położonych w Puszczy Miejskiej i Głowińsku. Obie nieruchomości są zabudowane budynkami mieszkalnymi, a nieruchomość w Głowińsku również budynkiem gospodarczym.
Do p-ktu 2-go a
Przewodniczący komisji rolnictwa Edward Cichacki przedstawił pozytywną opinię komisji dotyczącą projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości.
Do p-ktu 2-go b
Radny Adam Szalkowski podziękował pracownikom referatu rolnictwa urzędu gminy za sprawne załatwienie sprawy dotyczącej zbycia nieruchomości.
Do p-ktu 2-go c
Przewodniczący rady Piotr Pawłowski przedstawił projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości, a następnie poddał projekt uchwały pod głosowanie.
Radni do projektu uchwały nie wnieśli uwag i w głosowaniu jawnym, jednogłośnie ( 14 głosów „za” ) uchwałę podjęli.
Uchwała nr XXXII/160/06 stanowi załącznik do protokołu.
Do p-ktu 3-go
Wójt Ryszard Potwardowski poinformował, że z uwagi na wakat na stanowisku kierownika gminnego ośrodka pomocy społecznej, sprawozdanie z działalności ośrodka przedstawi sekretarz gminy.
Sekretarz gminy Jan Kwiatkowski przedstawił sprawozdanie z działalności gminnego ośrodka pomocy społecznej za 2005 rok. Podał, ile środków wydatkowano na zasiłki stałe i okresowe. Omówił formy pomocy udzielanej bezrobotnym, pomoc w zakresie dożywiania m.in. pomoc żywieniową otrzymaną z Banku Żywności w Toruniu.
Na sesję dotarł radny Stanisław Błaszkiewicz.
Do p-ktu 3-go a
Przewodnicząca komisji zdrowia, opieki społecznej i bezpieczeństwa publicznego Wiesława Sokołowska przedstawiła pozytywną opinię komisji dotyczącą działalności gminnego ośrodka pomocy społecznej.
Do p-ktu 3-go b
Nie zgłoszono pytań, uwag.
Do p-ktu 3-go c
Przewodniczący rady gminy Piotr Pawłowski przedstawił projekt uchwały w sprawie przyjęcia sprawozdania z działalności gminnego ośrodka pomocy społecznej, a następnie poddał projekt pod głosowanie.
Radni do projektu uchwały nie wnieśli uwag i w głosowaniu jawnym, jednogłośnie ( 15 głosów „za” ) uchwałę przyjęli do realizacji.
Uchwała nr XXXII/161/06 stanowi załącznik do protokołu.
Do p-ktu 4-go i 5-go
Przewodniczący gminnej komisji rozwiązywania problemów alkoholowych Jan Kwiatkowski przedstawił sprawozdanie z wykonania gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych za 2005 rok i przedstawił projekt programu na 2006 rok. Poinformował, jakie dochody w ubiegłym roku osiągnęła gmina Rypin z tytułu korzystania z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz jakie zadania z tych środków zrealizowano. Następnie przedstawił szczegółowy harmonogram zadań na rok 2006. Komisja ponadto proponuje ustalić ryczałt miesięczny dla sekretarza komisji p. Małgorzaty Chludzińskiej w wysokości 250 zł brutto oraz ustalić dietę dla członków komisji za udział w posiedzeniach w kwocie 100 zł brutto.
Do p-ktu 4-go a
Zgłoszono następujące pytania, uwagi :
1. Jerzy Wilandt – radny, zam. Starorypin
Zauważył, że zgodnie ze sprawozdaniem z wykonania gminnego programu
profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w 2005 roku nie
przeprowadzono kontroli punktów sprzedaży alkoholu w zakresie
przestrzegania przepisów wynikających z ustawy o wychowaniu w
trzeźwości. Uważał, że takie kontrole są potrzebne. Podał przykład sklepu
w Kowalkach, w którym sprzedano alkohol osobie nieletniej. Pytał, dlaczego
w ubiegłym roku nie przeprowadzono kontroli punktów sprzedaży alkoholu?
2. Jan Kwiatkowski – przewodniczący gminnej komisji rozwiązywania
problemów alkoholowych
Stwierdził, że sprawa sprzedaży alkoholu nieletniemu w sklepie w Kowalkach
jest bardzo trudna. Komisja zdaje sobie sprawę, że takie sytuacje zdarzają się
nagminnie. W takim przypadku powinno się cofnąć koncesję na sprzedaż
alkoholu, ale wówczas prawdopodobnie sklep się nie utrzyma, a w efekcie
kilka osób straci pracę. Poinformował, że właścicielka sklepu skierowała
wniosek do wójta, aby nie cofał koncesji na sprzedaż alkoholu. Komisja
zobowiązała się do nadzoru nad placówką przez okres 3 miesięcy.
3. Jerzy Wilandt – radny, zam. Starorypin
Uważał, że należy przeprowadzać kontrole punktów sprzedaży alkoholu,
nawet w celu ostrzeżenia sprzedawców przed konsekwencjami sprzedaży
alkoholu osobom nieletnim.
4. Piotr Pawłowski – przewodniczący rady
Zgodził się z konsekwencjami społecznymi cofnięcia koncesji na sprzedaż
alkoholu i zamknięcia sklepu. Uważał, że należy sprzedawcom uświadomić
znaczenie zakazu sprzedaży alkoholu osobom nieletnim. Stwierdził, że
problem społeczny występuje. Jego zdaniem rodzice nie spełniają swojej roli
wychowawczej.
5. Jan Kwiatkowski – przewodniczący gminnej komisji rozwiązywania
problemów alkoholowych
Poinformował, że członkowie komisji nie byli jednomyślni w sprawie sklepu
w Kowalkach. Pojedyncze osoby ze składu komisji monitorują takie sprawy
na przykład kierownik GOPS, sekretarz gminy. Zakaz sprzedaży alkoholu
osobie nieletniej w Kowalkach złamała pracownica sklepu, a nie
właścicielka. Poza tym są to trudne sprawy, gdyż nie wszyscy kupujący
okazują na żądanie dowód osobisty.
6. Jan Pankowski – radny, zam. Marianki
Stwierdził, że sprzedawca nie może się sugerować wyglądem i posturą
kupującego, bo można się pomylić. Podał przykład takiej sytuacji ze sklepu
w Mariankach.
Do p-ktu 4-go b
Przewodniczący rady gminy Piotr Pawłowski przedstawił projekt uchwały w sprawie przyjęcia sprawozdania z wykonania gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych za 2005 rok, a następnie poddał projekt pod głosowanie.
Radni do projektu uchwały nie wnieśli uwag i w głosowaniu jawnym, jednogłośnie ( 15 głosów „za” ) przyjęli uchwałę.
Uchwała Nr XXXII/162/06 stanowi załącznik do protokołu.
Do p-ktu 5-go a
Nie zgłoszono pytań, uwag.
Do p-ktu 5-go b
Przewodniczący rady gminy Piotr Pawłowski przedstawił projekt uchwały w sprawie gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych na 2006 rok, a następnie poddał projekt pod głosowanie.
Radni do projektu uchwały nie wnieśli uwag i w głosowaniu jawnym, jednogłośnie ( 15 głosów „za” ) uchwałę przyjęli do realizacji.
Uchwała nr XXXII/163/06 stanowi załącznik do protokołu.
Przewodniczący rady Piotr Pawłowski zarządził 10-minutową przerwę w obradach.
Sekretarz gminy Jan Kwiatkowski w trakcie przerwy zaprosił do obejrzenia samochodu strażackiego OSP w Sadłowie po remoncie karoserii.
Po przerwie
Do p-ktu 6-go
Wójt Ryszard Potwardowski przedłożył wniosek o uchylenie uchwały nr XXX/154/06 Rady Gminy Rypin podjętej w dniu 24 stycznia 2006 r. w sprawie ustalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Rypin, z uwagi na brak regulacji dotyczących stacji zlewnych nieczystości.
Do p-ktu 6-go a
Nie zgłoszono pytań, uwag.
Do p-ktu 6-go b
Przewodniczący rady gminy Piotr Pawłowski przedstawił projekt uchwały w sprawie uchylenia uchwały, a następnie poddał projekt pod głosowanie.
Radni do projektu uchwały nie wnieśli uwag i w głosowaniu jawnym, jednogłośnie ( 15 głosów „za” ) uchwałę przyjęli do realizacji.
Uchwała nr XXXII/164/06 stanowi załącznik do protokołu.
Do p-ktu 7-go
Wójt Ryszard Potwardowski przedłożył wniosek o uchwalenie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Rypin w nowej wersji.
Do p-ktu 7-go a
Nie zgłoszono pytań, uwag.
Do p-ktu 7-go b
Przewodniczący rady gminy Piotr Pawłowski przedstawił projekt uchwały w sprawie ustalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Rypin, a następnie poddał projekt pod głosowanie.
Radni do projektu uchwały nie wnieśli uwag i w głosowaniu jawnym, jednogłośnie ( 15 głosów „za” ) uchwałę przyjęli do realizacji.
Uchwała nr XXXII/165/06 stanowi załącznik do protokołu.
Do p-ktu 8-go
Wójt Ryszard Potwardowski przedstawił informację o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym :
1/ realizowano odśnieżanie dróg,
2/ rozpoczęto prace przy budowie przyłączy wodociągowych; aktualnie jest
27 osób chętnych do włączenia do sieci wodociągowej,
3/ odbył się przetarg na budowę dróg gminnych,
4/ ukończono prace naprawcze w hydroforni Borzymin,
5/ w drugiej połowie kwietnia planuje się zatrudnienie pracowników w ramach
robót publicznych,
6/ rozpoczęto realizację zatrudnienia socjalnego – 10 godzin tygodniowo; nie
ma zainteresowania taką formą zatrudnienia wśród podopiecznych GOPS,
głównie z uwagi na to, że nie są zainteresowani jakąkolwiek pracą.
Do p-ktu 9-go a
W „Wolnych wnioskach...” pytania, uwagi zgłosili :
1. Jan Pankowski – radny, zam. Marianki
Pytał, czy wzorem lat ubiegłych sołectwa mogą zgłaszać zapotrzebowanie na
żwir do remontu dróg?
2. Arkadiusz Jakubowski – radny, zam. Godziszewy
Poinformował o kontrolach remiz OSP w Sadłowie, Stępowie
przeprowadzonych przez komisję rewizyjną. Ubolewał, że OSP w Kowalkach
nie udostępniła obiektu do kontroli.
3. Jadwiga Królikowska – żona sołtysa wsi Sikory
Podziękowała za sprawne i bezzwłoczne odśnieżanie dróg w okresie zimy.
Przedstawiła prośbę o przesunięcie figury w Sikorach, która z uwagi na
lokalizację utrudnia manewr zakręcania autobusów szkolnych.
Prosiła o ustawienie we wsi Sikory pojemników do segregacji odpadów.
4. Jerzy Wilandt – radny, zam. Starorypin
Skierował do radnej Sokołowskiej wchodzącej w skład społecznej rady ZOZ
uwagę na temat wykonywania na piętrze przychodni przy ul. Warszawskiej
zabiegów rehabilitacyjnych. Stwierdził, że osoby niepełnosprawne mają
problemy z wejściem na piętro i zasadne jest wygospodarowanie
pomieszczenia do rehabilitacji na parterze.
Wnioskował o zainstalowanie na sali obrad sprzętu nagłaśniającego z uwagi
na to, że wypowiedzi niektórych osób nie słychać.
5. Stanisław Jankowski – sołtys wsi Rusinowo
Pytał, czy również w bieżącym roku będą wywożone śmieci z
poszczególnych wsi sprzętem gminnym?
6. Wiesława Sokołowska – radna, zam. Balin
Poinformowała radnego Wilandta, że przeprowadziła rozmowę z
rehabilitantami na temat możliwości przeniesienia zabiegów na parter
budynku. Rehabilitanci są na własnym rozrachunku i nie są zainteresowani
przygotowaniem pomieszczeń na parterze budynku przychodni.
Prawdopodobnie w przyszłości zabiegi rehabilitacyjne będą wykonywane
w innym miejscu.
7. Piotr Pawłowski – przewodniczący rady
Stwierdził, że dużo spraw poruszanych na sesjach rady gminy dotyczy
opieki zdrowotnej. W związku z tym, na jedną z najbliższych sesji można
zaprosić dyrektora ZOZ.
Poinformował, że w dniu 7 marca 2006 r. odbyła się uroczystość obchodów
X-lecia Związku Gmin Ziemi Dobrzyńskiej. Gmina Rypin z tej okazji
otrzymała okolicznościowy medal, który następnie wręczył wójtowi gminy.
Poinformował, że do przewodniczącego rady wpłynęła skarga p. Cichackiego
Lecha z Godziszew w sprawie nieusunięcia awarii wodociągowej.
Stwierdził, że urząd gminy natychmiast podjął interwencję i awaria została
usunięta. Przy okazji tej sprawy zwrócił się do wójta z prośbą
o przedstawienie zakresu obowiązków konserwatora sieci wodociągowej
i jaki jest tryb usuwania awarii.
Stwierdził, że zwracał się o wymianę tablicy miejscowości Rusinowo od
strony wsi Marianku z uwagi na jej zły stan. W chwili obecnej tablicy
nie ma w ogóle. Prosił o ustawienie nowej tablicy.
Podał termin sesji absolutoryjnej zaplanowanej na dzień 28 kwietnia 2006 r.
Przekazał informację otrzymaną od pracownicy ośrodka doradztwa
rolniczego, że w dniu 10 kwietnia 2006 r. na sali konferencyjnej urzędu
gminy odbędzie się spotkanie w sprawie dopłat obszarowych.
Przypomniał radnym o obowiązku złożenia do końca kwietnia oświadczeń
majątkowych.
8. Adam Szalkowski – radny, zam. Głowińsk
Stwierdził, że zgłaszał do poprawienia rurę kanalizacyjną, która przeszkadza
w odprowadzaniu wody z przydrożnego rowu. Poinformował o awarii sieci
kanalizacyjnej na gruntach p. Witkowskiej oraz problemach z melioracją
w Godziszewach.
Zgłosił, że przy drodze za byłą szkołą w Godziszewach znajdują się dwie
odkryte studnie, natomiast przy drodze do Okalewa u p. Fanslocha studnia
jest odkryta a pokrywa leży obok. Stwarza to niebezpieczeństwo wypadku.
Poinformował, że odbyło się spotkanie spółki wodnej. Jest wiele spraw
nieprawidłowych.
Jako radny wsi Sikory zwrócił się z pytaniem do wójta, czy jeśli uchwałą
zebrania wiejskiego zostanie przesunięta figura na grunt p. Chmielewskich,
to gmina udzieli pomocy w formie sprzętu?
Do p-ktu 9-go b
Wójt Ryszard Potwardowski udzielił następujących odpowiedzi na zgłoszone pytania, uwagi :
1/ po świętach planowane jest spotkanie z sołtysami, na którym zostaną
omówione bieżące sprawy, w tym również żwiru na drogi.
Poprosił, aby sołtys określili potrzebną ilość żwiru.
2/ sprawa figury w Sikorach trwa od 15 lat, gdyż właściciel gruntu nie wyraża
zgody na przeniesienie figury, natomiast z urzędu nie można tego zrobić.
Z uwagi na położenie figury, droga w tym miejscu jest węższa.
Najlepiej, jeśli mieszkańcy wsi Sikory sami załatwią sprawę przeniesienia
figury, a gmina udzieli pomocy w postaci sprzętu.
3/ w bieżącym roku przygotowywany jest przetarg na zakup kolejnych
15 punktów do selektywnej zbiórki odpadów.
Jeżeli chodzi o wywóz śmieci transportem gminnym, jeszcze w bieżącym
roku będzie zorganizowany wywóz. Urząd gminy nie ma uprawnień do
wywozu śmieci, gdyż może to realizować firma, która posiada koncesję.
4/ wniosek w sprawie nagłośnienia sali zostanie zrealizowany,
5/ sprawy awarii sieci wodociągowej mieszkańcy zgłaszają do sołtysa, a ten do
konserwatora. Z reguły sprawa jest niezwłocznie załatwiana. Jeżeli chodzi
skargę p. Lecha Cichackiego z Godziszew, to konserwator zgłaszał mały
przeciek i wyjaśniał, że prawdopodobnie przyczyną jest podsiąkanie
z pobliskiego bagna. Po zgłoszeniu skargi, konserwatorzy odkopali miejsce
wycieku i stwierdzili awarię, którą natychmiast usunęli.
Do obowiązków konserwatora sieci wodociągowej należy codzienne
skontrolowanie hydroforni, dokonanie odczytów, dwa razy w tygodniu
płukanie zbiornika oraz usuwanie awarii. Konserwator wykonuje również
inne prace zlecone. Jednak jest dość dużo awarii sieci, a związku z tym
również pracy przy ich usuwaniu.
Przewodniczący rady Piotr Pawłowski zauważył, że konserwator ma niewiele czasu na przesmarowanie hydrantów i zasuw. Zwrócił uwagę, że wiele zasuw nie działa.
Wójt stwierdził, że w większości przypadków to mieszkańcy są winni za zniszczenie zasuw, głównie przy pracach polowych. Jednak nie należy do prostych sprawa uznania winnym wyrządzenia szkody i ukarania.
6/ tablice drogowe są już częściowo zamówione.
Planuje się uzupełnienie wszystkich braków po wybudowaniu dróg.
7/ planuje się od 10 kwietnia 2006 r. rozpocząć remont gminnych dróg
utwardzonych, pod warunkiem, że pozwoli na to pogoda,
8/ awaria rury kanalizacyjnej została zgłoszona p. Fiszerowi.
Podobne sprawy należy zgłaszać bezzwłocznie telefonicznie, gdyż inwestycja
jest jeszcze na gwarancji.
9/ nowo wybranym szefem gminnej spółki wodnej jest radny Adam
Szalkowski.
Jeżeli studnie wskazane przez radnego Szalkowskiego należą do spółki
wodnej, wówczas spółka powinna się sprawą zająć.
Radny Jerzy Wilandt poprosił wójta o potwierdzenie, że jeśli nastąpi awaria sieci wodociągowej, to należy ją zgłosić do konserwatora bądź do p. Romana Michalskiego – pracownika referatu rolnictwa w urzędzie gminy.
Wójt Ryszard Potwardowski potwierdził, że takie awarie należy zgłaszać do konserwatora, p. Michalskiego lub p. Pesty – kierownika referatu rolnictwa.
Do p-ktu 10-go
Przewodniczący rady gminy Piotr Pawłowski stwierdził, że uchwalony porządek XXXII sesji został w całości zrealizowany.
Podziękował za udział w obradach i na tym zamknął obrady XXXII sesji Rady Gminy Rypin.
Protokołowała
insp. urzędu gminy
Marzena Zdrojewska
Przewodniczący Rady
Piotr Pawłowski
metryczka
Wytworzył: Marzena Zdrojewska (7 kwietnia 2006)
Opublikował: Julita Kwiatkowska (28 sierpnia 2006, 11:44:06)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1348