NULL string(0) ""

Uchwała nr XXX/154/06Rady Gminy Rypinz dnia 24 stycznia 2006w sprawie ustalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Rypin Na podstawie art.18 ust. 2 pkt 15 oraz art. 40 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( teks jednolity : Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm. ) oraz art.4 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( tekst jednolity : Dz. U. z 2005 r. Nr 236, poz. 2008 ), w związku z art.10 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o zmianie ustawy o odpadach oraz zmianie niektórych innych ustaw ( Dz. U. Nr 175, poz. 1458 ), po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Rypinie

Uchwała nr XXX/154/06
Rady Gminy Rypin
z dnia 24 stycznia 2006


w sprawie ustalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Rypin

Na podstawie art.18 ust. 2 pkt 15 oraz art. 40 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( teks jednolity : Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm. ) oraz art.4 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( tekst jednolity : Dz. U. z 2005 r. Nr 236, poz. 2008 ), w związku z art.10 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o zmianie ustawy o odpadach oraz zmianie niektórych innych ustaw ( Dz. U. Nr 175, poz. 1458 ), po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Rypinie


uchwala się , co następuje:
 
Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Rypin.
 
 
Rozdział I
Przepisy ogólne
 
 
§ 1

1.      Niniejszy regulamin określa:
1)     wymagania w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości zamieszkałych i nie zamieszkałych,

2)     rodzaje urządzeń przeznaczonych do gromadzenia odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz drogach publicznych a także zasady ich rozmieszczania,

3)     częstotliwości, zasady i sposób usuwania odpadów komunalnych z nieruchomości oraz innych terenów przeznaczonych do użytku publicznego,

4)     obowiązki osób utrzymujących zwierzęta domowe i gospodarskie, mające na celu ochronę przed zagrożeniami lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniami terenów przeznaczonych do wspólnego użytku,

5)     wyznaczanie terenów podlegających obowiązkowi deratyzacji i terminów jej przeprowadzania.

2.     Ilekroć w regulaminie jest mowa o:
1)     ustawie - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. Nr  132, poz. 622 z późn. zm.),

2)     nieruchomości - należy przez to rozumieć część powierzchni ziemi stanowiącej odrębny przedmiot własności, jak również budynki trwale z gruntem związane lub części takich budynków (art. 46 § 1 kodeksu cywilnego),

3)     właścicielu nieruchomości – należy przez to rozumieć także współwłaścicieli, użytkowników wieczystych oraz jednostki organizacyjne i osoby posiadające nieruchomość w zarządzie lub użytkowaniu a także inne podmioty władające nieruchomością,

4)     odpadach komunalnych - należy przez to rozumieć odpady, powstające w gospodarstwach domowych a także odpady niezawierające odpadów niebezpiecznych, pochodzące od innych wytwórców odpadów, które ze względu na swój charakter lub skład są podobne do odpadów powstających w gospodarstwach domowych,

5)     podmiotach uprawnionych - należy przez to rozumieć podmioty, które legitymują się ważnym zezwoleniem na świadczenie usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych, opróżniania zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych, prowadzeniu schronisk dla bezdomnych zwierząt, wydanym na podstawie art. 7 ustawy,

6)     zwierzętach domowych - należy przez to rozumieć w szczególności: psy, koty, ptaki egzotyczne, chomiki, świnki morskie, rybki akwariowe oraz inne zwierzęta uznane za nadające się do trzymania w mieszkaniu w celach nie hodowlanych,

7)     zwierzętach gospodarskich - należy przez to rozumieć w szczególności: bydło, świnie, owce, kozy, konie, lisy, ryby hodowlane, pszczoły, gołębie oraz inne zwierzęta w rozumieniu przepisów o organizacji hodowli i rozrodzie zwierząt gospodarskich.

3.     W przypadku nieruchomości zabudowanej budynkami wielolokalowymi, w której ustanowiono odrębną własność, obowiązki obciążają właścicieli nieruchomości zgodnie z ust. 2 pkt 3.

§ 2

1.     Gmina Rypin tworzy odpowiednie warunki utrzymania czystości i porządku w szczególności poprzez:
1)     propagowanie działań mieszkańców gminy na rzecz ekologii,

2)     wspieranie, w miarę posiadanych środków, inicjatywy mieszkańców zmierzających do utrzymania czystości i porządku w miejscu zamieszkania,

3)     zapewnienie prawa dostarczania odpadów do Zakładu Utylizacji Odpadów Komunalnych,

4)     budowę i utrzymanie na terenie gminy kanalizacji sanitarnej,

5)     wydawanie podmiotom gospodarczym zezwoleń na działalność usługową w zakresie utrzymania czystości i porządku,

6)     bieżącą kontrolę realizacji przepisów ustawy oraz niniejszego regulaminu,

7)     tworzenie warunków do selektywnej zbiórki, segregacji i składowania odpadów przydatnych do wykorzystania,

8)     ustalenie zasad gromadzenia i odbioru odpadów niebezpiecznych z gospodarstw domowych, baterii, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, odpadów wielkogabarytowych, odpadów z remontów i innych, które muszą być zbierane selektywnie,

9)     wprowadzenie zakazu wywozu odpadów komunalnych w miejsca inne niż Zakład Utylizacji Odpadów Komunalnych,

10)zapewnienie zbierania, transportu i unieszkodliwiania zwłok padłych bezdomnych zwierząt oraz współdziałanie z przedsiębiorstwami zbiórki i utylizacji padłych zwierząt.

§ 3

1.     Na terenie gminy Rypin obowiązują następujące zakazy i obowiązki:
1)     zakaz lokalizacji nowych budynków przeznaczonych do hodowli zwierząt gospodarskich w odległości mniejszej niż 100 m od zabudowy budynkami wielorodzinnymi, użyteczności publicznej i magazynów produktów spożywczych,

2)     zakaz składowania obornika przez rolników w odległości mniejszej niż 50 m od budynków wielorodzinnych, magazynów artykułów spożywczych i obiektów użyteczności publicznej,

3)     zakaz spalania pozostałości roślinnej na powierzchni ziemi,

4)     zakaz spalania komunalnych odpadów niebezpiecznych w miejscach i instalacjach do tego celu nie przeznaczonych oraz spalania w paleniskach domowych odpadów z tworzyw sztucznych, gumy, odzieży, zaoliwionych szmat,

5)     zakaz zakopywania odpadów komunalnych i wylewania nieczystości ciekłych oraz wyposażenia i wysypywania odpadów stałych w miejscach do tego nie przeznaczonych,

6)     obowiązek składowania obornika i płynnych odchodów zwierzęcych na terenie gospodarstwa rolnego w miejscach do tego przeznaczonych  tak jak odpowiednie płyty gnojowe i zbiorniki na płynne odchody zwierzęce,

7)     obowiązek corocznej wymiany piasku w piaskownicach dla dzieci,

8)     obowiązek umieszczania na targowiskach informacji o warunkach prowadzenia handlu i utrzymania czystości,

9)     obowiązek umieszczania plakatów, reklam, nekrologów itp. jedynie w wyznaczonych miejscach tj. odpowiednich tablicach, słupach ogłoszeniowych czy gablotach.

Rozdział II
Wymagania w zakresie utrzymania porządku i czystości na terenie nieruchomości i terenach użytku publicznego
 
 
§ 4

1.     Właściciele nieruchomości są zobowiązani do:
1)     wyposażenia nieruchomości w standardowe pojemniki do gromadzenia odpadów komunalnych na zasadach ustalonych przez firmę wywozową oraz do utrzymywania tych urządzeń w odpowiednim stanie  sanitarnym, porządkowym i technicznym;

2)     przyłączenia wewnętrznej kanalizacji sanitarnej nieruchomości  do istniejącej sieci kanalizacji sanitarnej;

3)     gromadzenia powstałych na terenie nieruchomości odpadów komunalnych w urządzeniach o których mowa w pkt 1;

4)     usuwania i unieszkodliwiania odpadów komunalnych wyłącznie za pośrednictwem podmiotów uprawnionych, o których mowa w §1 ust. 2 pkt 5 niniejszego regulaminu, na podstawie umowy zawartej z takim podmiotem;

5)     uprzątania błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z chodników położonych wzdłuż nieruchomości.

2.     Właściciele    nieruchomości    przyległych    do   dróg    są   zobowiązani  do  
zapobiegania ich zanieczyszczaniu odpadami roślinnymi oraz ziemią podczas prac polowych  oraz uszkadzania ich nawierzchni maszynami lub narzędziami rolniczymi.

3.     Jeżeli na nieruchomości prowadzone są roboty budowlane w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. z 2003 r. Nr 207, poz. 2016 z póz. zm.), utrzymanie czystości i porządku na terenie budowy w zakresie określonym w ust. 1 należy do kierownika budowy.

4.     Właściciele nieruchomości zobowiązani są do udokumentowania korzystania z usług w zakresie zbierania, transportu, odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych lub w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych i przechowywania tych dowodów przez okres 1 roku.

5.     Na żądanie wójta lub osoby (osób) przez niego upoważnionej, właściciel nieruchomości lub osoba, o której mowa w ust. 2 zobowiązany jest okazać umowę zawartą z podmiotem uprawnionym do usuwania i unieszkodliwiania odpadów  komunalnych, o których mowa w § 1 ust. 2 pkt 5, oraz dowód opłaty za te usługi.

§ 5

1. Właściciele nieruchomości są zobowiązani do:
1)     bieżącego utrzymania nieruchomości w czystości,

2)     sprzątania pomieszczeń przeznaczonych do wspólnego użytku  mieszkańców z zanieczyszczeń i odpadów komunalnych,

3)     zamiatania terenów utwardzonych, aby nie dopuścić do zalegania na nich zanieczyszczeń .

2.  Zabrania się wypalania trawników, terenów zielonych, nieużytków i obszarów użytkowanych rolniczo oraz wyłączonych z użytkowania 
rolniczego.

§ 6

1. W budynkach wielolokalowych winna znajdować się tablica zawierająca   
    dane:
1)     adres właściciela lub zarządcy nieruchomości oraz regulamin porządku domowego,

2)     numer telefonu pogotowia ratunkowego, policji, straży pożarnej, pogotowia energetycznego, wodociągowego.

2. Nieruchomości zabudowane powinny być oznaczone w sposób trwały i widoczny   numerami porządkowymi.

§ 7

1. Mycie i naprawa pojazdów samochodowych i maszyn rolniczych poza myjniami i warsztatami naprawczymi, dozwolone są z zachowaniem następujących warunków:
1)     może się odbywać wyłącznie w obrębie nieruchomości i za zgodą właściciela nieruchomości,

2)     powstające ścieki odprowadzane będą do kanalizacji sanitarnej lub szczelnych zbiorników bezodpływowych,

3)     dopuszczalne jest dokonywanie napraw związanych z bieżącą eksploatacją pojazdu w obrębie nieruchomości pod warunkiem, że czynności te nie będą powodować zanieczyszczania wód i gleby oraz uciążliwości dla sąsiadów.

2. Zabronione jest mycie pojazdów samochodowych na ulicach, chodnikach, parkingach w lasach i w pobliżu zbiorników wodnych.

Rozdział III
Rodzaj urządzeń przeznaczonych do gromadzenia odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych a także zasady ich rozmieszczania
 
 
§ 8

1.     Zobowiązuje się właścicieli nieruchomości do używania w celu gromadzenia odpadów komunalnych na terenie nieruchomości typowych zamkniętych pojemników lub kontenerów z uwzględnieniem możliwości segregacji odpadów.

2.     Właściciel nieruchomości zobowiązany jest posiadać, co najmniej jeden pojemnik do gromadzenia odpadów na każdą nieruchomość.

3.     Ilość urządzeń, ich rodzaj i wielkość powinny być uzależnione od potrzeb mieszkańców.

4.     Urządzenia do gromadzenia odpadów komunalnych w obrębie nieruchomości winny być ustawione w wydzielonych miejscach, z łatwym dostępem dla podmiotów zajmujących się wywozem odpadów. Sposób ustawienia pojemników nie może stwarzać niedogodności dla mieszkańców nieruchomości i mieszkańców sąsiednich nieruchomości.

5.     Jeżeli na terenie nieruchomości powstają także odpady inne niż komunalne, muszą być one gromadzone w sposób wyodrębniony od odpadów komunalnych.

6.     Właściciel nieruchomości ma obowiązek utrzymania urządzeń do gromadzenia odpadów w należytym stanie technicznym i sanitarnym. Urządzenia winny być przez właściciela nieruchomości okresowo dezynfekowane.

7.     Zabrania się gromadzenia w pojemnikach na odpady komunalne śniegu, lodu, gorącego popiołu, żużlu, szlamu, substancji toksycznych, żrących i wybuchowych a także odpadów z działalności gospodarczej.

8.     Przy sytuowaniu miejsc gromadzenia nieczystości stałych należy uwzględnić obowiązujące przepisy prawne w tym zakresie a w szczególności § 22 i 23 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 roku w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie.(Dz. U. z 2002 roku Nr 75 poz. 690 z późn. zm.)

§ 9

Właściciele nieruchomości mogą organiczną część odpadów kompostować na terenie posiadanej nieruchomości. Kompostowanie odpadów nie może stanowić uciążliwości zapachowych dla innych osób ani powodować zanieczyszczenia sąsiednich działek.

§ 10

1.     Właściciele nieruchomości obowiązani są do prowadzenia w miarę potrzeb i możliwości selektywnej zbiórki następujących odpadów: szkła, butelek plastikowych oraz makulatury i puszek.

2.     Pojemniki do selektywnej zbiórki odpadów gmina nieodpłatnie udostępnia w poszczególnych miejscowościach w miejscach ogólnie dostępnych.

§ 11

1.  Na nieruchomości, która nie została przyłączona do kanalizacji sanitarnej,
      właściciel nieruchomości jest zobowiązany do wyposażenia jej w
     oczyszczalnie przydomowe lub w szczelne zbiorniki bezodpływowe oraz
     do ich opróżniania w miarę potrzeb.

2.    Pojemność szamba winna uwzględniać normatywne ilości odpadów
     ciekłych na jednego mieszkańca zgodnie z odrębnymi obowiązującymi 
     przepisami.

3.  W razie podejrzenia o nieszczelność zbiornika bezodpływowego (szamba) lub podłączenia nieruchomości do kanalizacji deszczowej lub rowu melioracyjnego czy innego nielegalnego zrzutu ścieków upoważnione przez wójta gminy służby mogą dokonać kontroli w celu stwierdzenia stanu technicznego szamba, czy tez ustalenia sposobu nielegalnego zrzutu ścieków. Właściciel nieruchomości zobowiązany jest umożliwić wstęp na teren nieruchomości upoważnionym służbom w celu przeprowadzenia kontroli.

§ 12

Organizatorzy imprez, spotkań o charakterze publicznym są zobowiązani   do utrzymania porządku i czystości na obszarze, gdzie się one odbywają poprzez:
- wyposażenie miejsca organizacji imprez w odpowiednią liczbę   pojemników na odpady oraz przenośnych sanitariatów,
- uprzątnięcia terenu bezpośrednio po zakończeniu imprezy, spotkania itp.,
- zagospodarowanie odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
- uzyskanie opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Rypinie w sytuacjach, gdy jest to wymagane.

Rozdział IV
Sposób i częstotliwość usuwania odpadów komunalnych z nieruchomości oraz innych terenów przeznaczonych do użytku publicznego
 
§ 13

1. Komunalne odpady stałe przy zachowaniu podstawowych przepisów higieniczno-sanitarnych powinny być wywożone nie rzadziej jak jeden raz na miesiąc a na bieżąco według potrzeb celem uniknięcia przepełnienia pojemników z nieruchomości zabudowanych budynkami wielorodzinnymi, obiektów szkolnych i koszy ulicznych.

2. Opróżnianie zbiorników bezodpływowych (szamb) następować winno z wyprzedzeniem wykluczającym ich przepełnienia i wylewanie się zawartości na powierzchnię terenu.

§ 14

1. Odpady komunalne stałe należy usuwać wyłącznie do Zakładu Utylizacji Odpadów Komunalnych a odpady komunalne ciekłe wyłącznie do oczyszczalni ścieków.

2. Do wywozu odpadów komunalnych stałych należy używać sprzętu specjalistycznego, a do wywozu odpadów komunalnych ciekłych wozów asenizacyjnych (samochodowych, ciągnikowych).

3. Do wywozu nieczystości stałych i płynnych upoważnione są tylko podmioty, o których mowa w § 1 ust. 2 pkt 5.

4. Ścieki komunalne z terenu gminy Rypin winny być wywożone do Oczyszczalni Ścieków w Rypinie.

5. Opróżnianie zbiorników ze ścieków odbywać się musi z częstotliwością gwarantującą zabezpieczenie ich przed przepełnieniem, stanowiącym zagrożenie zanieczyszczenia powierzchni ziemi i wód podziemnych, na podstawie umowy z uprawnioną firmą wywozową.

6. Zabrania się używania zawartości zbiorników bezodpływowych na potrzeby użyźniania gleby oraz wylewania ich zawartości na teren nieruchomości, odprowadzania nieczystości do kanalizacji deszczowej, cieków wodnych, urządzeń melioracyjnych, odwadniających drogi, itp.

Rozdział V
Obowiązki osób utrzymujących zwierzęta domowe lub gospodarskie.
 
 
§ 15

1. Osoby utrzymujące psy, koty i inne zwierzęta domowe są  zobowiązane do zachowania środków ostrożności zapewniających ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniami terenów przeznaczonych do wspólnego użytku i ponoszą pełną odpowiedzialność za zachowanie zwierząt, które utrzymują.

2.     Do obowiązków osób utrzymujących zwierzęta domowe należy w szczególności:
1)     prowadzenie ich na uwięzi; w miejscach publicznych zwierzęta powinny być zabezpieczone w taki sposób aby nie kąsały, drapały, kopały, brudziły,

2)     stały i skuteczny dozór nad zwierzętami,

3)     nie wprowadzanie zwierząt do obiektów użyteczności publicznej i obsługi ludności, na tereny placów gier i zabaw, piaskownic dla dzieci,

4)     przestrzeganie innych obowiązków określonych w przepisach szczególnych jak opłacania podatków od psów, obowiązkowe szczepienia psów przeciwko wściekliźnie, przestrzegać terminów tych szczepień i udostępniać na żądanie upoważnionych do kontroli służb świadectwa szczepienia oraz uzyskania zezwolenia na utrzymanie psów ras uznanych za agresywne.

3.     Postanowienia ust. 1 i 2 dotyczą także zwierząt nie udomowionych, trzymanych w charakterze zwierząt domowych.

4.     Właściciele zwierząt gospodarskich wyprowadzając je na wypas powinni robić to w sposób jak najmniej uciążliwy, nie stanowiący niebezpieczeństwa dla użytkowników dróg publicznych.

5.     Utrzymanie zwierząt gospodarskich na terenach skoncentrowanego budownictwa jednorodzinnego nie może być uciążliwe dla otoczenia i sąsiednich nieruchomości.

6.     Obornik, odchody zwierząt i inne odpady pochodzące z hodowli winny być gromadzone w wydzielonych miejscach o nieprzepuszczalnym podłożu.

§ 16

1.     Na terenach wyłączonych z produkcji rolnej obowiązują następujące wymagania w zakresie utrzymania zwierząt gospodarskich:
1)     dopuszcza się hodowlę zwierząt gospodarskich przez rolników posiadających grunty rolne na terenie gminy Rypin i będących ich głównym źródłem utrzymania pod warunkiem, że prowadzą hodowlę zwierząt gospodarskich w budynkach wybudowanych (lub zaadaptowanych) w celach hodowlanych i posiadają odpowiednie obiekty i urządzenia służące do gromadzenia odpadów zwierzęcych. Wszystkie obiekty muszą być wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego. Hodowla nie może stanowić uciążliwości dla środowiska.

2)     dopuszcza się hodowlę na potrzeby własne,

3)     przy chowie zwierząt gospodarskich prowadzący chów musi przestrzegać obowiązujących przepisów weterynaryjnych i sanitarno-epidemiologicznych oraz dbać o to, aby utrzymywanie zwierząt nie powodowało dla innych osób zamieszkujących sąsiednie nieruchomości uciążliwości takich jak hałas, odory itp.

2.     Zabrania się chowu zwierząt gospodarskich na nieruchomościach zabudowanych budynkami mieszkalnymi wielolokalowymi.

3.     W przypadku traktowania zwierząt w sposób niehumanitarny wójt gminy może na mocy decyzji odebrać je czasowo właścicielowi lub jednostce jeśli jest to zwierzę gospodarskie.

§ 17

1. Psy powinny mieć stworzone przez właściciela takie warunki by nie mogły samodzielnie wydostać się poza teren nieruchomości oraz nie zagrażały osobom trzecim. Właściciele psów na nieruchomości wspólnej są zobowiązani do wyprowadzania ich na smyczy, a także stworzenia im takich warunków by nie przeszkadzało to innym użytkownikom (lokatorom) nieruchomości.

2. Posesje, gdzie przebywają psy ras mogących stworzyć zagrożenie lub psy agresywne, powinny być opatrzone estetyczną i czytelną tabliczką  z informacją „uwaga pies”.

3. Psy należy wyprowadzać na smyczy. W przypadku psów, co do których istnieje uzasadniona obawa, że mogą zachowywać się agresywnie, należy założyć kaganiec przy przebywaniu w miejscach publicznych.

Rozdział VI
Wyznaczanie terenów podlegających obowiązkowej deratyzacji i terminów jej przeprowadzania
 
§ 18

1.      Obowiązek przeprowadzania deratyzacji ciąży na właścicielach nieruchomości:
1)     w odniesieniu do budynków wielomieszkaniowych, zakładów przetwórstwa spożywczego, obiektów użyteczności publicznej i obsługi ludności oraz nieruchomości, na których prowadzi się hodowlę zwierząt gospodarskich – 2 razy w roku chyba, że inne przepisy prawa wprowadzają krótsze terminy w tym zakresie.

2)     w odniesieniu do budynków mieszkalnych jednorodzinnych – w miarę potrzeby.

2.      W przypadku zagrożenia epidemiologicznego wywołanego plagą szczurów, przeprowadza się deratyzację w uzgodnieniu z właściwym terenowo inspektorem sanitarnym.

3.      Koszt przeprowadzania deratyzacji ponosi właściciel nieruchomości.

Rozdział VII
Postanowienia końcowe
 
§ 19

1.  Nadzór nad realizacją obowiązków wynikających z niniejszego regulaminu wykonuje Wójt Gminy Rypin. Wykonywanie tych obowiązków podlega egzekucji administracyjnej.

2.  Mieszkańcy gminy zobowiązani są podpisać umowy z uprawnionymi podmiotami na wywóz nieczystości stałych i ciekłych, nie później niż do 30 czerwca 2006 roku.

3.  Osoby, które nie wykonują określonych w uchwalonym regulaminie obowiązków podlegają karze grzywny.

4.  Postępowanie w sprawach, o których mowa w punkcie 1 prowadzone jest według przepisów kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia.

§ 20

Wykonanie uchwały powierza się wójtowi.

§ 21

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego.

Przewodniczący Rady
 
                                                                                       Piotr Pawłowski

Uchwała została uchylona !!!!!!

metryczka


Opublikował: Julita Kwiatkowska (30 sierpnia 2006, 07:54:12)

Ostatnia zmiana: Julita Kwiatkowska (31 sierpnia 2006, 09:18:15)
Zmieniono: uchwała uchylona

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 1386