Strona główna > Uchwały > 2006 |
Uchwała nr XXX/152/06Rady Gminy Rypinz dnia 24 stycznia 2006w sprawie uchwalenia budżetu gminy na 2006 rokNa podstawie art.18, ust.2, pkt. 4, pkt. 9 lit.d oraz pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym ( tekst jednolity Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn.zm.) oraz art.182, art.184, art.188 ust.2, art.195 ust.2, art.198 ust.2 ustawy z dnia 23 czerwca 2005 roku o finansach publicznych ( tekst jednolity Dz. U. z 2005 r. Nr 249, poz. 2104)
Uchwała nr XXX/152/06
Rady Gminy Rypin
z dnia 24 stycznia 2006
w sprawie uchwalenia budżetu gminy na 2006 rok
Na podstawie art.18, ust.2, pkt. 4, pkt. 9 lit.d oraz pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym ( tekst jednolity Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn.zm.) oraz art.182, art.184, art.188 ust.2, art.195 ust.2, art.198 ust.2 ustawy z dnia 23 czerwca 2005 roku o finansach publicznych ( tekst jednolity Dz. U. z 2005 r. Nr 249, poz. 2104)
uchwala się, co następuje:
§ 1
1. Ustala się dochody budżetu gminy na 2006 rok w wysokości 12.745.519,- zł,
w tym:
1) dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i
innych zadań zleconych ustawami w wysokości 2.263.100,- zł,
2) dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych
w wysokości 60.000,- zł,
3) subwencja ogólna w wysokości 4.002.724,- zł,
w tym:
a) część oświatowa w wysokości 3.444.399,- zł,
b) część wyrównawcza w wysokości 558.325,- zł,
4) środki z programów strukturalnych i spójności UE 1.824.300,- zł,
Szczegółowy podział dochodów zawiera załącznik nr 1 do uchwały.
§ 2
1. Ustala się wydatki budżetu gminy na 2006 rok w wysokości 15.281.880,- zł,
w tym :
1) wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i
innych zadań zleconych ustawami w wysokości 2.263.100,- zł,
2) wydatki na realizacje zadań określonych w programie profilaktyki i
rozwiązywania problemów alkoholowych w wysokości 60.000,- zł,
2. W wydatkach określonych w § 2 pkt 1 wyodrębnia się:
1) wydatki bieżące w wysokości 10.801.288,- zł, w tym na :
a) wynagrodzenia osobowe w wysokości 4.137.030,- zł,
b) pochodne od wynagrodzeń w wysokości 840.694,- zł,
c) dotacje z budżetu w wysokości 362.413,- zł,
d) obsługę długu publicznego w wysokości 20.000,- zł,
2) wydatki majątkowe w wysokości 4.480.592,- zł, w tym :
a) wydatki na programy z funduszy strukturalnych i spójności UE 2.606.267,- zł,
3) W budżecie gminy tworzy się rezerwę ogólną w kwocie 95.500,- zł,
Szczegółowy podział wydatków budżetowych w układzie działów, rozdziałów i
paragrafów zawiera załącznik nr 2 do uchwały.
Wyodrębnia się dochody i wydatki na finansowanie zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami określonych w
§ 1 pkt 1 i § 2 pkt 1 zgodnie z załącznikiem nr 3.
§ 3
1. Ustala się deficyt budżetowy w wysokości 2.536.361,- zł,
2. Źródłem pokrycia deficytu budżetowej jest:
- kredyt bankowy w wysokości 2.371.965,- zł,
- wolne środki z tytułu rozliczeń i pożyczek 164.396,- zł,
3. Ustala się :
- przychody budżetu w wysokości 2.700.757,- zł,
- rozchody budżetu w wysokości 164.396,- zł,
Przychody i rozchody sklasyfikowane według paragrafów określających
źródło przychodu lub rodzaj rozchodu zestawione są w załączniku nr 4 do uchwały.
§ 4
Wykaz zadań inwestycyjnych planowanych do realizacji przez gminę w 2006 roku oraz wysokość nakładów inwestycyjnych określa załącznik nr 5 do uchwały.
§ 5
Określa się limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne zgodnie z załącznikiem nr 6 do uchwały.
§ 6
Określa się plan przychodów Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska :
- przychody w kwocie 12.100,- zł,
- wydatki w kwocie 12.100,- zł,
Plan finansowy funduszu stanowi załącznik nr 7 do uchwały budżetowej.
§ 7
Określa się prognozę kwoty długu oraz jego spłaty na 2006 rok i lata następne zgodnie z załącznikiem nr 8 do uchwały budżetowej.
§ 8
1. Upoważnia się wójta gminy do :
a) dokonywania zmian w budżecie po stronie wydatków między rozdziałami
i paragrafami w ramach poszczególnych działów klasyfikacji budżetowej,
z wyjątkiem wydatków majątkowych,
b) przekazania upoważnień do dokonywania przeniesień planowych
wydatków w ramach działów klasyfikacji budżetowej innym jednostkom
organizacyjnym gminy z wyjątkiem zwiększeń na wynagrodzenia i wydatki
majątkowe,
c) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach w bankach nie wykonujących
bankowej obsługi gminy.
§ 9
1. Ustala się maksymalną wysokość pożyczek i kredytów krótkoterminowych
zaciąganych przez wójta w roku budżetowym w kwocie 2.000.000,- zł; w tym
na zadania realizowane przy udziale środków strukturalnych i spójności w
kwocie 1.500.000,-zł,
2. Określa się wysokość sumy, do której wójt gminy może samodzielnie
zaciągać zobowiązania na kwotę 200.000,- zł,
3. Ustala się maksymalną wysokość pożyczek, poręczeń i gwarancji udzielanych
przez wójta w roku budżetowym w łącznej kwocie 100.000,-zł.
§ 10
Określa się wydatki związane z realizacją zadania wspólnego z inną gminą na :
- utrzymanie wysypiska śmieci zadanie realizowane z Związkiem Gmin
Rypińskich w kwocie 112.088,- zł,
- zakup pojemników do selektywnej zbiórki odpadów zadanie realizowane
z Związkiem Gmin Rypińskich w kwocie 15.000,- zł,
- budowa cmentarza realizacja wspólnie z Urzędem Miasta w kwocie
235.325,- zł.
§ 11
Zobowiązuje się wójta gminy do przedstawienia pisemnej informacji o przebiegu wykonania budżetu gminy za I półrocze w szczegółowości uchwały budżetowej.
§ 12
Wykonanie uchwały powierza się wójtowi gminy.
§ 13
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
Przewodniczący Rady
Piotr Pawłowski
Załącznik nr 1 (96kB)
Załącznik nr 2 (156kB)
Załącznik nr 3 (55kB)
Załącznik nr 4 (44kB)
Załącznik nr 5 (102kB)
Załącznik nr 6 (106kB)
Załącznik nr 7 (30kB)
Załącznik nr 8 (58kB)
Planowane spłaty zobowiązań (51kB)
metryczka
Opublikował: Julita Kwiatkowska (1 września 2006, 08:47:57)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1245