Regulamin
Załącznik
do zarządzenia Nr 3 /13
kierownika GOPS
w Rypinie
z dnia 30 października
2013 roku
do zarządzenia Nr 3 /13
kierownika GOPS
w Rypinie
z dnia 30 października
2013 roku
REGULAMIN ORGANIZACYJNY
GMINNEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ
W RYPINIE
GMINNEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ
W RYPINIE
ROZDZIAŁ I
POSTANOWIENIA OGÓLNE
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1. Regulamin Organizacyjny
Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Rypinie zwany dalej Regulaminem określa
organizację wewnętrzną oraz zadania i zasady ich realizacji.
§ 2. Ilekroć w Regulaminie mowa jest o :
1) Ośrodku lub GOPS – należy przez to rozumieć Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Rypinie
2) kierowniku – należy przez to rozumieć Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Rypinie
3) Ustawie – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej (tekst jednolity Dz. U. 2009, nr175, poz. 1362 ze zm.).
1) Ośrodku lub GOPS – należy przez to rozumieć Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Rypinie
2) kierowniku – należy przez to rozumieć Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Rypinie
3) Ustawie – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej (tekst jednolity Dz. U. 2009, nr175, poz. 1362 ze zm.).
§ 3. Ośrodek
jest samodzielną jednostką organizacyjną i budżetową Gminy.
§ 4. Siedziba
Ośrodka mieści się w Rypinie ul.
Lipnowska 4.
§ 5. Bezpośredni nadzór nad działalnością Ośrodka sprawuje Wójt Gminy Rypinie.
§ 6. W skład Ośrodka wchodzi Punkt Interwencji
Kryzysowej, a w nim:
- Punkt Konsultacyjny dla Ofiar Przemocy w Rodzinie–poradnictwo psychologiczne
- terapia psychologiczna
- Punkt Konsultacyjny dla Osób Uzależnionych i Współuzależnionych.
- Punkt Konsultacyjny dla Ofiar Przemocy w Rodzinie–poradnictwo psychologiczne
- terapia psychologiczna
- Punkt Konsultacyjny dla Osób Uzależnionych i Współuzależnionych.
§
7. Ośrodek realizuje zadania:
1) z zakresu pomocy społecznej, określone Ustawą.
2) wynikające z ustawy o świadczeniach rodzinnych i ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów.
3) wynikające z ustawy o dodatkach mieszkaniowych i z ustawy o systemie oświaty.
4) wynikające z ustawy o wspieraniu rodziny i pieczy zastępczej.
5) pozostałe, w tym określone Statutem, uchwałami Rady Gminy, zarządzeniami Wójta lub Kierownika.
1) z zakresu pomocy społecznej, określone Ustawą.
2) wynikające z ustawy o świadczeniach rodzinnych i ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów.
3) wynikające z ustawy o dodatkach mieszkaniowych i z ustawy o systemie oświaty.
4) wynikające z ustawy o wspieraniu rodziny i pieczy zastępczej.
5) pozostałe, w tym określone Statutem, uchwałami Rady Gminy, zarządzeniami Wójta lub Kierownika.
ROZDZIAŁ II
ZASADY FUNKCJONOWANIA OŚRODKA
ZASADY FUNKCJONOWANIA OŚRODKA
§ 10. 1. Działalnością Ośrodka
kieruje i reprezentuje go na zewnątrz Kierownik.
2. Kierownika
zatrudnia i zwalnia Wójt Gminy, który jest jednocześnie zwierzchnikiem
służbowym Kierownika i dokonuje wobec niego czynności w sprawach z zakresu
prawa pracy.
3. Kierownik
wykonuje swoje zadania przy pomocy
księgowego i pozostałych pracowników zatrudnionych w Ośrodku.
4. Określone
przez kierownika zadania mogą być wykonywane na podstawie umowy zlecenia lub
umowy o dzieło.
§ 11. Ośrodek ciągle doskonali swoją organizację, umożliwia pracownikom
podnoszenie kwalifikacji i poprawia komunikację wewnętrzną i zewnętrzną.
§ 12. Pracownicy Ośrodka
powierzone im zadania wykonują w sposób zgodny z prawem, efektywny, oszczędny i terminowy przedkładając dobro publiczne
nad interes własny.
§ 13. 1. Zgodnie z ustawą o dostępie
do informacji publicznej Ośrodek zapewnia każdemu dostęp do informacji
publicznej związanej z działalnością Ośrodka.
2. Ośrodek przestrzega zasad określonych przepisami prawa w zakresie ochrony danych osobowych, prawa do prywatności i chronionych prawem tajemnic.
3. Ośrodek udziela informacji o swojej działalności w szczególności w Biuletynie Informacji Publicznej.
2. Ośrodek przestrzega zasad określonych przepisami prawa w zakresie ochrony danych osobowych, prawa do prywatności i chronionych prawem tajemnic.
3. Ośrodek udziela informacji o swojej działalności w szczególności w Biuletynie Informacji Publicznej.
§ 14. Zasady i tryb wykonywania
czynności kancelaryjnych w Ośrodku, postępowanie z dokumentacją oraz
szczegółowe zasady wykonywania czynności kancelaryjnych i obiegu dokumentów regulują odrębne zarządzenia kierownika
Ośrodka.
§ 15. Szczegółowe zasady stosowania,
zamawiania, ewidencjonowania i likwidacji pieczęci w Ośrodku określa odrębne
zarządzenie kierownika Ośrodka.
ROZDZIAŁ III
ZADANIA KIEROWNIKA OŚRODKA
ZADANIA KIEROWNIKA OŚRODKA
§ 16. Do zadań Kierownika należy:
1. W zakresie zapewnienia pomocy organom gminy:
1) przygotowywanie projektów uchwał, materiałów, sprawozdań i analiz pod obrady Rady Gminy oraz dla potrzeb Wójta.
2) realizowanie uchwał Rady Gminy oraz zarządzeń Wójta.
3) opracowywanie projektów planów przedsięwzięć gospodarczych, społecznych i organizacyjnych.
4) realizowanie zadań w zakresie obronności kraju i obrony cywilnej.
5) rozpatrywanie skarg i wniosków w granicach kompetencji.
6) współpraca z komisjami Rady Gminy w zakresie kompetencji Ośrodka.
2. W zakresie pomocy społecznej:
1) przyznawanie i wypłacanie zasiłków stałych.
2) opłacanie składek na ubezpieczenie zdrowotne określonych w przepisach o powszechnym ubezpieczeniu w NFZ.
3) przyznawanie i wypłacanie zasiłków celowych na pokrycie wydatków powstałych w wyniku klęski żywiołowej lub ekologicznej.
4) świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych przysługujących na podstawie przepisów o ochronie zdrowia psychicznego.
5) organizowanie i prowadzenie domów samopomocy.
6) wykonywanie zadań wynikających z rządowych programów pomocy społecznej bądź innych ustaw, mających na celu ochronę poziomu życia osób i rodzin po zapewnieniu odpowiednich środków.
7) przyznawanie i wypłacanie zasiłków okresowych.
8) przyznawanie i wypłacanie zasiłków celowych.
9) opłacanie składek na ubezpieczenie emerytalne i rentowe za osoby określone w ustawie o pomocy społecznej.
10) udzielanie schronienia, zapewnienie posiłku oraz niezbędnego ubrania osobom tego pozbawionym.
11) przyznawanie zasiłków celowych w formie biletu kredytowego.
12) organizowanie i świadczenie usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania.
13) organizowanie dożywiania dzieci.
14) sprawienie pogrzebu, w tym osobom bezdomnym.
15) kierowanie do domów pomocy mieszkańców gminy i ponoszenie kosztów odpłatności za pobyt w tych domach.
16) sporządzanie bilansu potrzeb gminy w zakresie pomocy społecznej
17) tworzenie gminnego systemu profilaktyki i opieki nad dzieckiem i rodziną.
18) sporządzanie sprawozdawczości oraz przekazywanie jej Wojewodzie Kujawsko-Pomorskiemu.
19) przyznawanie i wypłacanie zasiłków specjalnych celowych.
20) przyznawanie i wypłacanie pomocy na ekonomiczne usamodzielnienie
w formie zasiłków, pożyczek oraz pomocy w naturze.
21) wykonywanie innych zadań, z zakresu pomocy społecznej wynikających
z rozeznanych potrzeb gminy oraz ustawy o pomocy społecznej.
3. W zakresie świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego:
1) przyznawanie i wypłacanie przedmiotowych świadczeń
4. W zakresie dodatków mieszkaniowych i stypendiów socjalnych:
1) przyznawanie i wypłacanie przedmiotowych świadczeń.
5. Realizacja zadań wynikających z ustawy o wspieraniu rodziny systemie pieczy zastępczej
6. Do obowiązków i uprawnień kierownika należy:
1) zapewnienie właściwej organizacji pracy, dokonywanie podziału zadań dla poszczególnych stanowisk pracy.
2) wykonywanie czynności wynikających ze stosunku pracy w stosunku do pracowników Ośrodka.
3) Nadzór organizacyjny i służbowy nad zatrudnionymi pracownikami.
1. W zakresie zapewnienia pomocy organom gminy:
1) przygotowywanie projektów uchwał, materiałów, sprawozdań i analiz pod obrady Rady Gminy oraz dla potrzeb Wójta.
2) realizowanie uchwał Rady Gminy oraz zarządzeń Wójta.
3) opracowywanie projektów planów przedsięwzięć gospodarczych, społecznych i organizacyjnych.
4) realizowanie zadań w zakresie obronności kraju i obrony cywilnej.
5) rozpatrywanie skarg i wniosków w granicach kompetencji.
6) współpraca z komisjami Rady Gminy w zakresie kompetencji Ośrodka.
2. W zakresie pomocy społecznej:
1) przyznawanie i wypłacanie zasiłków stałych.
2) opłacanie składek na ubezpieczenie zdrowotne określonych w przepisach o powszechnym ubezpieczeniu w NFZ.
3) przyznawanie i wypłacanie zasiłków celowych na pokrycie wydatków powstałych w wyniku klęski żywiołowej lub ekologicznej.
4) świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych przysługujących na podstawie przepisów o ochronie zdrowia psychicznego.
5) organizowanie i prowadzenie domów samopomocy.
6) wykonywanie zadań wynikających z rządowych programów pomocy społecznej bądź innych ustaw, mających na celu ochronę poziomu życia osób i rodzin po zapewnieniu odpowiednich środków.
7) przyznawanie i wypłacanie zasiłków okresowych.
8) przyznawanie i wypłacanie zasiłków celowych.
9) opłacanie składek na ubezpieczenie emerytalne i rentowe za osoby określone w ustawie o pomocy społecznej.
10) udzielanie schronienia, zapewnienie posiłku oraz niezbędnego ubrania osobom tego pozbawionym.
11) przyznawanie zasiłków celowych w formie biletu kredytowego.
12) organizowanie i świadczenie usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania.
13) organizowanie dożywiania dzieci.
14) sprawienie pogrzebu, w tym osobom bezdomnym.
15) kierowanie do domów pomocy mieszkańców gminy i ponoszenie kosztów odpłatności za pobyt w tych domach.
16) sporządzanie bilansu potrzeb gminy w zakresie pomocy społecznej
17) tworzenie gminnego systemu profilaktyki i opieki nad dzieckiem i rodziną.
18) sporządzanie sprawozdawczości oraz przekazywanie jej Wojewodzie Kujawsko-Pomorskiemu.
19) przyznawanie i wypłacanie zasiłków specjalnych celowych.
20) przyznawanie i wypłacanie pomocy na ekonomiczne usamodzielnienie
w formie zasiłków, pożyczek oraz pomocy w naturze.
21) wykonywanie innych zadań, z zakresu pomocy społecznej wynikających
z rozeznanych potrzeb gminy oraz ustawy o pomocy społecznej.
3. W zakresie świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego:
1) przyznawanie i wypłacanie przedmiotowych świadczeń
4. W zakresie dodatków mieszkaniowych i stypendiów socjalnych:
1) przyznawanie i wypłacanie przedmiotowych świadczeń.
5. Realizacja zadań wynikających z ustawy o wspieraniu rodziny systemie pieczy zastępczej
6. Do obowiązków i uprawnień kierownika należy:
1) zapewnienie właściwej organizacji pracy, dokonywanie podziału zadań dla poszczególnych stanowisk pracy.
2) wykonywanie czynności wynikających ze stosunku pracy w stosunku do pracowników Ośrodka.
3) Nadzór organizacyjny i służbowy nad zatrudnionymi pracownikami.
ROZDZIAŁ IV
STRUKTURA ORGANIZACYJNA
STRUKTURA ORGANIZACYJNA
§ 17. Dla zapewnienia
właściwej organizacji w Ośrodku tworzy się:
1. Dział świadczeń pomocy społecznej- 4 etaty, a w nim stanowiska pracy:
1) pracownicy socjalni - 3 etaty - pracujący w terenie oraz prowadzenie obsługi dodatków mieszkaniowych i usług opiekuńczych.
2) pracownik socjalny – 1 etat- zatrudniony na projekt systemowy (POKL)
1. Dział świadczeń pomocy społecznej- 4 etaty, a w nim stanowiska pracy:
1) pracownicy socjalni - 3 etaty - pracujący w terenie oraz prowadzenie obsługi dodatków mieszkaniowych i usług opiekuńczych.
2) pracownik socjalny – 1 etat- zatrudniony na projekt systemowy (POKL)
2. Dział
świadczeń rodzinnych i funduszu
alimentacyjnego – 2 etaty, a w nim:
1) stanowiska do spraw świadczeń rodzinnych i alimentacyjnych oraz stypendiów socjalnych– 2 etaty.
2. Dział księgowo-administracyjny - a w nim stanowiska pracy:
1) główny księgowy – 1/4 etatu,
2) Administrator Bezpieczeństwa Informatycznego – (umowa zlecenie)
3) obsługa kasy- - 1/4 etatu.
1) stanowiska do spraw świadczeń rodzinnych i alimentacyjnych oraz stypendiów socjalnych– 2 etaty.
2. Dział księgowo-administracyjny - a w nim stanowiska pracy:
1) główny księgowy – 1/4 etatu,
2) Administrator Bezpieczeństwa Informatycznego – (umowa zlecenie)
3) obsługa kasy- - 1/4 etatu.
§
18. Punkt Konsultacyjny dla Ofiar Przemocy i Punkt Konsultacyjny dla Osób
Uzależnionych i Współuzależnionych wchodzące w skład Punktu Interwencji
Kryzysowej funkcjonują w ramach Gminnego
Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w oparciu o własny
regulamin.
§ 19. Strukturę organizacyjną Ośrodka określa schemat organizacyjny,
stanowiący załącznik do niniejszego Regulaminu Organizacyjnego.
§ 20. Do zakresu obowiązków na wszystkich
stanowiskach pracy należy:
1) przygotowywanie projektów, uchwał Rady Gminy i zarządzeń Kierownika w zakresie
prowadzonych spraw (z wyłączeniem stanowisk: opiekunki domowe i sprzątaczka),
2) realizowanie uchwał Rady Gminy i zarządzeń Kierownika,
3) bieżąca aktualizacja i ewidencjonowanie na stanowisku przepisów prawnych (z wyłączeniem stanowisk: opiekunki domowe ),
4) dokonywanie samooceny w zakresie stosowania standardów kontroli zarządczej,
5) identyfikowanie, analiza oraz monitoring ryzyk związanych z realizacją celów i zadań,
6) samokontrola prawidłowości wykonywania własnej pracy w toku codziennego wykonywania zadań, w oparciu o obowiązujące przepisy prawa i obowiązki wynikające z zakresu czynności, uprawnień i odpowiedzialności.
1) przygotowywanie projektów, uchwał Rady Gminy i zarządzeń Kierownika w zakresie
prowadzonych spraw (z wyłączeniem stanowisk: opiekunki domowe i sprzątaczka),
2) realizowanie uchwał Rady Gminy i zarządzeń Kierownika,
3) bieżąca aktualizacja i ewidencjonowanie na stanowisku przepisów prawnych (z wyłączeniem stanowisk: opiekunki domowe ),
4) dokonywanie samooceny w zakresie stosowania standardów kontroli zarządczej,
5) identyfikowanie, analiza oraz monitoring ryzyk związanych z realizacją celów i zadań,
6) samokontrola prawidłowości wykonywania własnej pracy w toku codziennego wykonywania zadań, w oparciu o obowiązujące przepisy prawa i obowiązki wynikające z zakresu czynności, uprawnień i odpowiedzialności.
§ 21. Do zadań pracowników socjalnych należy :
1) praca socjalna i aktywna integracja z zastosowaniem kontraktów socjalnych i porozumień (w tym w ramach realizacji projektu systemowego POKL ze środków EFS),
2) prowadzenie rejestru pracy socjalnej,
3) przeprowadzanie wywiadów środowiskowych własnych i na zlecenie innych organów, kompletowanie i analizowanie dokumentów, proponowanie form pomocy dla osób potrzebujących,
4) dokonywanie analizy i oceny zjawisk, które powodują zapotrzebowanie na świadczenia pomocy społecznej i kwalifikowanie do uzyskania tych świadczeń,
5) współpraca i współdziałanie z innymi podmiotami specjalistycznymi w celu przeciwdziałania i ograniczania skutków negatywnych zjawisk społecznych oraz łagodzenie ubóstwa,
6) udzielanie szeroko rozumianej informacji i wskazówek w zakresie rozwiązywania problemów życiowych osób potrzebujących tego rodzaju pomocy,
7) kierowanie do Powiatowego Zespołu do spraw Orzekania o Niepełnosprawności
i kompletowanie dokumentów osób ubiegających się o orzeczenie stopnia niepełnosprawności, a w przypadku dzieci niepełnosprawności,
8) kompletowanie dokumentów osób ubiegających się o umieszczenie w dps,
9) przygotowywanie decyzji administracyjnych w zakresie pomocy społecznej,
10) przygotowywanie dokumentacji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego,
11) prowadzenie comiesięcznej analizy wydatków z zakresie wykorzystania środków finansowych na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne,
12) sporządzanie deklaracji zgłoszeniowych i rozliczeniowych klientów GOPS,
13) prowadzenie i przechowywanie wszelkiej dokumentacji związanej z ubezpieczeniami społecznymi i zdrowotnymi klientów GOPS
14) sporządzanie sprawozdań jednorazowych, miesięcznych, kwartalnych i rocznych w wersji papierowej i elektronicznej w zakresie:
- ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych,
- przemocy,
- wspieraniu rodziny i pieczy zastępczej,
15) obsługa administracyjna i przechowywanie dokumentacji zespołu interdyscyplinarnego,
16) obsługa systemów komputerowych:
- POMOST w zakresie obsługi klienta i sprawozdań
- SAC
- PŁATNIK
17) opracowywanie oceny zasobów w zakresie pomocy społecznej,
18) comiesięczna analiza wydatków na dożywianie,
19) sporządzanie sprawozdań jednorazowych, miesięcznych, kwartalnych i rocznych w wersji papierowej i elektronicznej w zakresie dożywiania i bezdomności,
20) przygotowywanie i sporządzanie list wypłat świadczeń z zakresie pomocy społecznej,
21) prowadzenie i przechowywanie wszelkiej dokumentacji związanej z dożywianiem,
22) wykonywanie czynności związanych z archiwizacją i likwidacją dokumentacji GOPS,
23) przygotowywanie rekrutacji i grupy docelowej w ramach projektu systemowego ops realizowanego ze środków EFS w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
1) praca socjalna i aktywna integracja z zastosowaniem kontraktów socjalnych i porozumień (w tym w ramach realizacji projektu systemowego POKL ze środków EFS),
2) prowadzenie rejestru pracy socjalnej,
3) przeprowadzanie wywiadów środowiskowych własnych i na zlecenie innych organów, kompletowanie i analizowanie dokumentów, proponowanie form pomocy dla osób potrzebujących,
4) dokonywanie analizy i oceny zjawisk, które powodują zapotrzebowanie na świadczenia pomocy społecznej i kwalifikowanie do uzyskania tych świadczeń,
5) współpraca i współdziałanie z innymi podmiotami specjalistycznymi w celu przeciwdziałania i ograniczania skutków negatywnych zjawisk społecznych oraz łagodzenie ubóstwa,
6) udzielanie szeroko rozumianej informacji i wskazówek w zakresie rozwiązywania problemów życiowych osób potrzebujących tego rodzaju pomocy,
7) kierowanie do Powiatowego Zespołu do spraw Orzekania o Niepełnosprawności
i kompletowanie dokumentów osób ubiegających się o orzeczenie stopnia niepełnosprawności, a w przypadku dzieci niepełnosprawności,
8) kompletowanie dokumentów osób ubiegających się o umieszczenie w dps,
9) przygotowywanie decyzji administracyjnych w zakresie pomocy społecznej,
10) przygotowywanie dokumentacji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego,
11) prowadzenie comiesięcznej analizy wydatków z zakresie wykorzystania środków finansowych na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne,
12) sporządzanie deklaracji zgłoszeniowych i rozliczeniowych klientów GOPS,
13) prowadzenie i przechowywanie wszelkiej dokumentacji związanej z ubezpieczeniami społecznymi i zdrowotnymi klientów GOPS
14) sporządzanie sprawozdań jednorazowych, miesięcznych, kwartalnych i rocznych w wersji papierowej i elektronicznej w zakresie:
- ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych,
- przemocy,
- wspieraniu rodziny i pieczy zastępczej,
15) obsługa administracyjna i przechowywanie dokumentacji zespołu interdyscyplinarnego,
16) obsługa systemów komputerowych:
- POMOST w zakresie obsługi klienta i sprawozdań
- SAC
- PŁATNIK
17) opracowywanie oceny zasobów w zakresie pomocy społecznej,
18) comiesięczna analiza wydatków na dożywianie,
19) sporządzanie sprawozdań jednorazowych, miesięcznych, kwartalnych i rocznych w wersji papierowej i elektronicznej w zakresie dożywiania i bezdomności,
20) przygotowywanie i sporządzanie list wypłat świadczeń z zakresie pomocy społecznej,
21) prowadzenie i przechowywanie wszelkiej dokumentacji związanej z dożywianiem,
22) wykonywanie czynności związanych z archiwizacją i likwidacją dokumentacji GOPS,
23) przygotowywanie rekrutacji i grupy docelowej w ramach projektu systemowego ops realizowanego ze środków EFS w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
§ 22. Do
obowiązków asystenta rodziny należy:
1) opracowywanie i realizowanie planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny
i w konsultacji z pracownikiem socjalnym,
2) opracowywanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej,
3) udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego,
4) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych,
5) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych,
6) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi,
7) wspieranie aktywności społecznej rodzin,
8) motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych,
9) udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej,
10) motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych,
11) udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych,
12) podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin,
13) prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci,
14) prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną
15) dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku i przekazywanie tej oceny kierownikowi GOPS w Rypinie,
16) monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną
17) sporządzanie na wniosek sądu opinii o rodzinie i jej członkach,
18) współpracowanie z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny,
19) współpracowanie z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą bądź innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań jest niezbędna.
1) opracowywanie i realizowanie planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny
i w konsultacji z pracownikiem socjalnym,
2) opracowywanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej,
3) udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego,
4) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych,
5) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych,
6) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi,
7) wspieranie aktywności społecznej rodzin,
8) motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych,
9) udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej,
10) motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych,
11) udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych,
12) podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin,
13) prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci,
14) prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną
15) dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku i przekazywanie tej oceny kierownikowi GOPS w Rypinie,
16) monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną
17) sporządzanie na wniosek sądu opinii o rodzinie i jej członkach,
18) współpracowanie z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny,
19) współpracowanie z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą bądź innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań jest niezbędna.
§ 23. Do stanowisk świadczeń
rodzinnych i funduszu alimentacyjnego należy:
1) przyjmowanie interesantów,
2) przyjmowanie i rejestracja wniosków,
3) prowadzenie rejestrów poszczególnych świadczeń rodzinnych i spraw związanych z wypłatą świadczeń z funduszu alimentacyjnego,
4) prowadzenie rejestrów dłużników alimentacyjnych,
5) wprowadzanie danych z wniosków do systemu informatycznego,
6) przygotowanie, opracowanie, analiza dokumentacji związanej z przyznawaniem świadczeń rodzinnych i świadczeń z funduszu alimentacyjnego.
7) przygotowywanie decyzji administracyjnych,
8) przygotowywanie dokumentacji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego.
9) sporządzanie harmonogramów i terminów wypłat w zakresie przedmiotowych świadczeń,
10) prowadzenie comiesięcznych analiz wydatków w zakresie przedmiotowych świadczeń,
11) przygotowywanie list wypłat dla świadczeniobiorców w zakresie przedmiotowych świadczeń.
12) prowadzenie rozliczeń finansowych z komornikami.
13) współpraca z komornikami dłużników alimentacyjnych.
14) powiadamianie prokuratury o popełnieniu przestępstwa z art. 209 § 1 kodeksu karnego.
15) terminowe prowadzenie bieżącej korespondencji.
16) prowadzenie wszelkich innych czynności wobec dłużników alimentacyjnych w sposób i terminach określonych w ustawie o pomocy osobom uprawnionym do alimentów,
17) kwartalne sporządzanie przypisów od dłużników alimentacyjnych,
18) sporządzanie upomnień i tytułów wykonawczych,
19) wpisywanie zadłużonych osób do Krajowego Rejestru Długów,
20) sporządzanie sprawozdań jednorazowych miesięcznych, kwartalnych i rocznych w wersji papierowej i elektronicznej w zakresie świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego.
1) przyjmowanie interesantów,
2) przyjmowanie i rejestracja wniosków,
3) prowadzenie rejestrów poszczególnych świadczeń rodzinnych i spraw związanych z wypłatą świadczeń z funduszu alimentacyjnego,
4) prowadzenie rejestrów dłużników alimentacyjnych,
5) wprowadzanie danych z wniosków do systemu informatycznego,
6) przygotowanie, opracowanie, analiza dokumentacji związanej z przyznawaniem świadczeń rodzinnych i świadczeń z funduszu alimentacyjnego.
7) przygotowywanie decyzji administracyjnych,
8) przygotowywanie dokumentacji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego.
9) sporządzanie harmonogramów i terminów wypłat w zakresie przedmiotowych świadczeń,
10) prowadzenie comiesięcznych analiz wydatków w zakresie przedmiotowych świadczeń,
11) przygotowywanie list wypłat dla świadczeniobiorców w zakresie przedmiotowych świadczeń.
12) prowadzenie rozliczeń finansowych z komornikami.
13) współpraca z komornikami dłużników alimentacyjnych.
14) powiadamianie prokuratury o popełnieniu przestępstwa z art. 209 § 1 kodeksu karnego.
15) terminowe prowadzenie bieżącej korespondencji.
16) prowadzenie wszelkich innych czynności wobec dłużników alimentacyjnych w sposób i terminach określonych w ustawie o pomocy osobom uprawnionym do alimentów,
17) kwartalne sporządzanie przypisów od dłużników alimentacyjnych,
18) sporządzanie upomnień i tytułów wykonawczych,
19) wpisywanie zadłużonych osób do Krajowego Rejestru Długów,
20) sporządzanie sprawozdań jednorazowych miesięcznych, kwartalnych i rocznych w wersji papierowej i elektronicznej w zakresie świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego.
§ 24. Do zadań głównego
księgowego należy:
1) prowadzenie księgowości analitycznej i syntetycznej Ośrodka w zakresie:
- wydatków budżetowych,
- funduszu socjalnego.
2) sporządzanie sprawozdań okresowych w zakresie wydatków budżetowych.
3) sporządzanie bilansu Ośrodka,
4) obliczanie wynagrodzeń i sporządzanie list płac:
- pracowników Ośrodka,
- pracowników zatrudnionych w ramach robót publicznych i prac interwencyjnych,
- osób z tytułu umów-zlecenia i umów o dzieło.
5) comiesięczne rozliczanie zaliczek na podatek dochodowy
6) sporządzanie:
- informacji o dochodach oraz o pobranych zaliczkach na podatek dochodowy-PIT-11/8b, rocznego obliczenia podatku od dochodu uzyskanego przez podatnika-PIT 40,
- naliczanie pracownikom GOPS oraz osobom z tyt. umów zlecenia składek na ubezpieczenia,
- informacji o przychodach z innych źródeł – PIT 8c
7) dokonywanie wstępnej kontroli:
- zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
- kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych
i finansowych,
8) sporządzanie deklaracji zgłoszeniowych i rozliczeniowych do ZUS pracowników
i klientów GOPS, umów zlecenia i przesyłanie drogą elektroniczną do ZUS.
9) prowadzenie rejestru druków zgłoszeniowych i rozliczeniowych do ubezpieczenia
pracowników i klientów GOPS oraz umów zlecenia.
10) odbieranie potwierdzeń z ZUS dokumentów zgłoszeniowych i rozliczeniowych dla
pracowników i klientów GOPS, oraz osób ubezpieczonych z tytułu umów zlecenia,
11) przygotowywanie zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu na potrzeby
pracowników,
12) sporządzanie sprawozdań z wynagrodzeń na potrzeby Urzędu Statystycznego,
13) sporządzanie sprawozdań ze środków trwałych.
14) sporządzanie sprawozdań z mienia komunalnego,
15) przygotowywanie dokumentacji w zakresie bezgotówkowej zapłaty rachunków i faktur.
16) opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez kierownika
dotyczących prowadzenia rachunkowości, w szczególności: zakładowego planu kont, obiegu dokumentów (dowodów księgowych) oraz zasad prowadzenia i rozliczenia inwentaryzacji,
17) opracowywanie zmian budżetowych,
18) sporządzanie sprawozdań z dodatków dla pracowników socjalnych,
19) kontrasygnata czynności prawnych powodujących powstanie zobowiązań pieniężnych,
20) pełnienie funkcji administratora systemu informatycznego, którego zadanie określa odrębne zarządzenie kierownika GOPS,
1) prowadzenie księgowości analitycznej i syntetycznej Ośrodka w zakresie:
- wydatków budżetowych,
- funduszu socjalnego.
2) sporządzanie sprawozdań okresowych w zakresie wydatków budżetowych.
3) sporządzanie bilansu Ośrodka,
4) obliczanie wynagrodzeń i sporządzanie list płac:
- pracowników Ośrodka,
- pracowników zatrudnionych w ramach robót publicznych i prac interwencyjnych,
- osób z tytułu umów-zlecenia i umów o dzieło.
5) comiesięczne rozliczanie zaliczek na podatek dochodowy
6) sporządzanie:
- informacji o dochodach oraz o pobranych zaliczkach na podatek dochodowy-PIT-11/8b, rocznego obliczenia podatku od dochodu uzyskanego przez podatnika-PIT 40,
- naliczanie pracownikom GOPS oraz osobom z tyt. umów zlecenia składek na ubezpieczenia,
- informacji o przychodach z innych źródeł – PIT 8c
7) dokonywanie wstępnej kontroli:
- zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
- kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych
i finansowych,
8) sporządzanie deklaracji zgłoszeniowych i rozliczeniowych do ZUS pracowników
i klientów GOPS, umów zlecenia i przesyłanie drogą elektroniczną do ZUS.
9) prowadzenie rejestru druków zgłoszeniowych i rozliczeniowych do ubezpieczenia
pracowników i klientów GOPS oraz umów zlecenia.
10) odbieranie potwierdzeń z ZUS dokumentów zgłoszeniowych i rozliczeniowych dla
pracowników i klientów GOPS, oraz osób ubezpieczonych z tytułu umów zlecenia,
11) przygotowywanie zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu na potrzeby
pracowników,
12) sporządzanie sprawozdań z wynagrodzeń na potrzeby Urzędu Statystycznego,
13) sporządzanie sprawozdań ze środków trwałych.
14) sporządzanie sprawozdań z mienia komunalnego,
15) przygotowywanie dokumentacji w zakresie bezgotówkowej zapłaty rachunków i faktur.
16) opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez kierownika
dotyczących prowadzenia rachunkowości, w szczególności: zakładowego planu kont, obiegu dokumentów (dowodów księgowych) oraz zasad prowadzenia i rozliczenia inwentaryzacji,
17) opracowywanie zmian budżetowych,
18) sporządzanie sprawozdań z dodatków dla pracowników socjalnych,
19) kontrasygnata czynności prawnych powodujących powstanie zobowiązań pieniężnych,
20) pełnienie funkcji administratora systemu informatycznego, którego zadanie określa odrębne zarządzenie kierownika GOPS,
§ 25. Do stanowiska ds. dodatków mieszkaniowych i
stypendiów socjalnych należy:
1) przyjmowanie interesantów,
2) przyjmowanie i rejestracja wniosków w zakresie dodatków mieszkaniowych i stypendiów szkolnych,
3) opracowywanie decyzji administracyjnych stanowiących postawę do wypłaty lub odmowy wypłaty wnioskowanych dodatków mieszkaniowych czy stypendiów szkolnych,
4) udzielanie informacji osobom ubiegającym się o dodatki mieszkaniowe i stypendia szkolne,
5) sporządzanie list wypłat, oraz przelewów dla osób otrzymujących dodatki mieszkaniowe
i stypendia szkolne
6) przygotowywanie sprawozdań związanych z realizacją wypłaty dodatków mieszkaniowych
i stypendiów szkolnych,
7) przeprowadzanie wywiadów środowiskowych potrzebnych do dodatków mieszkaniowych,
8) prowadzenie rejestrów dodatków mieszkaniowych i stypendiów szkolnych,
9) prowadzenie rejestru świadczeń z funduszu świadczeń alimentacyjnych,
10) prowadzenie rejestrów świadczeń rodzinnych,
11) prowadzenie rejestrów dłużników alimentacyjnych,
12) terminowe prowadzenie bieżącej korespondencji,
13) przygotowywanie dokumentacji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego,
14) przygotowywanie i aktualizowanie informacji do BIP w zakresie przedmiotowych świadczeń.
§ 26. W celu realizacji określonych zadań w Ośrodku kierownik Ośrodka może powoływać zespoły i komisje zadaniowe.
1) przyjmowanie interesantów,
2) przyjmowanie i rejestracja wniosków w zakresie dodatków mieszkaniowych i stypendiów szkolnych,
3) opracowywanie decyzji administracyjnych stanowiących postawę do wypłaty lub odmowy wypłaty wnioskowanych dodatków mieszkaniowych czy stypendiów szkolnych,
4) udzielanie informacji osobom ubiegającym się o dodatki mieszkaniowe i stypendia szkolne,
5) sporządzanie list wypłat, oraz przelewów dla osób otrzymujących dodatki mieszkaniowe
i stypendia szkolne
6) przygotowywanie sprawozdań związanych z realizacją wypłaty dodatków mieszkaniowych
i stypendiów szkolnych,
7) przeprowadzanie wywiadów środowiskowych potrzebnych do dodatków mieszkaniowych,
8) prowadzenie rejestrów dodatków mieszkaniowych i stypendiów szkolnych,
9) prowadzenie rejestru świadczeń z funduszu świadczeń alimentacyjnych,
10) prowadzenie rejestrów świadczeń rodzinnych,
11) prowadzenie rejestrów dłużników alimentacyjnych,
12) terminowe prowadzenie bieżącej korespondencji,
13) przygotowywanie dokumentacji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego,
14) przygotowywanie i aktualizowanie informacji do BIP w zakresie przedmiotowych świadczeń.
§ 26. W celu realizacji określonych zadań w Ośrodku kierownik Ośrodka może powoływać zespoły i komisje zadaniowe.
ROZDZIAŁ V
ZASADY OBSŁUGI PRAWNEJ W OŚRODKU
ZASADY OBSŁUGI PRAWNEJ W OŚRODKU
§
27. 1. Obsługę prawną w Ośrodku
zapewnia radca prawny na podstawie odrębnej umowy na świadczenie usług.
2. Obsługa prawna polega na świadczeniu pomocy prawnej, a w szczególności na udzielaniu porad prawnych, wyjaśnień, konsultacji prawnych, sporządzaniu opinii prawnych oraz występowaniu przez sądami i urzędami.
3. Obsługa prawna, o której mowa w punkcie 2 w sprawach prostych, które nie wymagają analizy skomplikowanego stanu faktycznego i prawnego wykonywana jest niezwłocznie, natomiast w sprawach skomplikowanych w terminie 7 dni od daty złożenia wniosku o jej udzielenie.
2. Obsługa prawna polega na świadczeniu pomocy prawnej, a w szczególności na udzielaniu porad prawnych, wyjaśnień, konsultacji prawnych, sporządzaniu opinii prawnych oraz występowaniu przez sądami i urzędami.
3. Obsługa prawna, o której mowa w punkcie 2 w sprawach prostych, które nie wymagają analizy skomplikowanego stanu faktycznego i prawnego wykonywana jest niezwłocznie, natomiast w sprawach skomplikowanych w terminie 7 dni od daty złożenia wniosku o jej udzielenie.
ROZDZIAŁ VI
ZASADY OBSŁUGI INFORMATYCZNEJ
ZASADY OBSŁUGI INFORMATYCZNEJ
§ 28. Obsługę informatyczną
Ośrodka zapewnia biuro usług informatycznych posiadające status Autoryzowanego
Centrum Systemu POMOST na podstawie odrębnej umowy na świadczenie usług.
2. Obsługa
informatyczna polega na świadczeniu usług w zakresie:
- szkolenia i wdrażania systemów POMOST i ŚWIADCZENIA RODZINNE,
- instalacji i wdrażania innych oprogramowani,
- instalacji i konfiguracji stanowisk komputerowcy,
- nadzorowania i zabezpieczenia pracy systemu komputerowego,
- konsultacji i doradztwa.
- szkolenia i wdrażania systemów POMOST i ŚWIADCZENIA RODZINNE,
- instalacji i wdrażania innych oprogramowani,
- instalacji i konfiguracji stanowisk komputerowcy,
- nadzorowania i zabezpieczenia pracy systemu komputerowego,
- konsultacji i doradztwa.
ROZDZIAŁ VII
ZASADY PODPISYWANIA PISM
ZASADY PODPISYWANIA PISM
§ 29. 1. Kierownik podpisuje:
1) zarządzenia, regulaminy wewnętrzne.
2) pisma związane z reprezentowaniem Ośrodka na zewnątrz.
3) decyzje z zakresu pomocy społecznej.
4) decyzje z zakresu świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego.
5) decyzje z zakresu dodatków mieszkaniowych
6) decyzje z zakresu pomocy materialnej o charakterze socjalnym,
7) decyzje z zakresu potwierdzania prawa do świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych
ze środków publicznych
8) protokoły z kontroli przeprowadzonych w Ośrodku przez jednostki kontroli zewnętrznej,
9) inne pisma zastrzeżone do podpisu Kierownika odrębnymi przepisami lub mające szczególne znaczenie ze względu na swój charakter.
2. Upoważniony pracownik zastępując kierownika w razie jego nieobecności z powodu urlopu, choroby, innych przyczyn podpisuje pisma i dokumenty, chyba że przepisy wymagają osobistego oświadczenia woli lub dokonania określonej czynności przez kierownika.
1) zarządzenia, regulaminy wewnętrzne.
2) pisma związane z reprezentowaniem Ośrodka na zewnątrz.
3) decyzje z zakresu pomocy społecznej.
4) decyzje z zakresu świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego.
5) decyzje z zakresu dodatków mieszkaniowych
6) decyzje z zakresu pomocy materialnej o charakterze socjalnym,
7) decyzje z zakresu potwierdzania prawa do świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych
ze środków publicznych
8) protokoły z kontroli przeprowadzonych w Ośrodku przez jednostki kontroli zewnętrznej,
9) inne pisma zastrzeżone do podpisu Kierownika odrębnymi przepisami lub mające szczególne znaczenie ze względu na swój charakter.
2. Upoważniony pracownik zastępując kierownika w razie jego nieobecności z powodu urlopu, choroby, innych przyczyn podpisuje pisma i dokumenty, chyba że przepisy wymagają osobistego oświadczenia woli lub dokonania określonej czynności przez kierownika.
§ 30. Pracownicy podpisują zaświadczenia z zakresu administracji
publicznej oraz inne pisma i dokumenty w sprawach pozostających w zakresie zadań dla poszczególnych stanowisk
pracy, w ramach udzielonego przez Kierownika Ośrodka upoważnienia.
§ 31. Rejestr upoważnień prowadzony jest na stanowisku ds. kadr i obsługi
sekretariatu.
2. Upoważnienia i pisma dotyczące cofnięcia upoważnienia włącza się do akt osobowych pracownika.
2. Upoważnienia i pisma dotyczące cofnięcia upoważnienia włącza się do akt osobowych pracownika.
§ 32. W sprawach mogących spowodować zobowiązania finansowe,
kontrasygnaty udziela księgowy Ośrodka.
ROZDZIAŁ VIII
PRZYJMOWANIE, ROZPATRYWANIE I ZAŁATWIANIE SKARG I WNIOSKÓW ORAZ INDYWIDUALNYCH SPRAW OBYWATELI
PRZYJMOWANIE, ROZPATRYWANIE I ZAŁATWIANIE SKARG I WNIOSKÓW ORAZ INDYWIDUALNYCH SPRAW OBYWATELI
§ 33. 1. Ogólne zasady postępowania ze sprawami wniesionymi
przez obywateli określa Kodeks postępowania administracyjnego
oraz przepisy szczególne dotyczące przyjmowania rozpatrywania, załatwiania skarg
i wniosków obywateli.
2. Pracownicy Ośrodka zobowiązani są do prawidłowego, sprawnego i rzetelnego rozpatrywania indywidualnych spraw obywateli.
2. Pracownicy Ośrodka zobowiązani są do prawidłowego, sprawnego i rzetelnego rozpatrywania indywidualnych spraw obywateli.
§ 34. 1. Pracownicy obsługując interesantów zobowiązani są do:
1) udzielania wyczerpujących informacji niezbędnych przy załatwianiu danej sprawy;
2) informowania o obowiązujących przepisach prawnych;
3) załatwiania spraw niezwłocznie, a w przypadku gdy jest to niemożliwe do określenia terminu załatwienia sprawy;
4) informowania zainteresowanych o etapie załatwienia sprawy;
5) powiadamiania o przedłużeniu terminu rozstrzygnięcia sprawy w przypadku zaistnienia takiej konieczności;
6) informowania o przysługujących środkach odwoławczych lub środkach zaskarżania
od wydawanych rozstrzygnięć.
2. Jeżeli sprawa wymaga uzupełnienia dodatkowym dokumentem będącym
w Ośrodku, ale na innym stanowisku pracy, to czynności te wykonuje pracownik.
1) udzielania wyczerpujących informacji niezbędnych przy załatwianiu danej sprawy;
2) informowania o obowiązujących przepisach prawnych;
3) załatwiania spraw niezwłocznie, a w przypadku gdy jest to niemożliwe do określenia terminu załatwienia sprawy;
4) informowania zainteresowanych o etapie załatwienia sprawy;
5) powiadamiania o przedłużeniu terminu rozstrzygnięcia sprawy w przypadku zaistnienia takiej konieczności;
6) informowania o przysługujących środkach odwoławczych lub środkach zaskarżania
od wydawanych rozstrzygnięć.
2. Jeżeli sprawa wymaga uzupełnienia dodatkowym dokumentem będącym
w Ośrodku, ale na innym stanowisku pracy, to czynności te wykonuje pracownik.
§ 35. Odpowiedzialność za
terminowe i prawidłowe załatwienie spraw
obywateli ponoszą pracownicy
zgodnie z ustalonymi zakresami obowiązków.
§ 36. 1. Kierownik oraz pozostali pracownicy Ośrodka przyjmują
interesantów codziennie w godzinach od 7:30
do godz. 10-tej i od 14-tej do 15:30 .
2. Skargi i wnioski przyjmuje Kierownik Ośrodka, w każdy wtorek w ciągu godzin pracy w godzinach od 7:30 do 15:30.
2. Skargi i wnioski przyjmuje Kierownik Ośrodka, w każdy wtorek w ciągu godzin pracy w godzinach od 7:30 do 15:30.
§
37. 1. Skargi i wnioski
wniesione do Ośrodka są
przyjmowane i ewidencjonowane na stanowisku ds. kadr i obsługi ośrodka.
2. Odpowiedź na skargę lub wniosek powinna zawierać wyczerpujące wyjaśnienia wszystkich istotnych okoliczności sprawy, ustosunkowanie do wszystkich zarzutów zawartych w skardze lub propozycji przedstawionych we wniosku oraz zawiadomienie o podjętych działaniach.
3. Jeżeli skarga lub wniosek dotyczy kilku spraw podlegających rozpatrzeniu przez różne stanowiska pracy, Kierownik GOPS wyznacza pracownika, który odpowiada za działania podejmowane w celu załatwienia sprawy i przygotowanie wspólnej odpowiedzi.
2. Odpowiedź na skargę lub wniosek powinna zawierać wyczerpujące wyjaśnienia wszystkich istotnych okoliczności sprawy, ustosunkowanie do wszystkich zarzutów zawartych w skardze lub propozycji przedstawionych we wniosku oraz zawiadomienie o podjętych działaniach.
3. Jeżeli skarga lub wniosek dotyczy kilku spraw podlegających rozpatrzeniu przez różne stanowiska pracy, Kierownik GOPS wyznacza pracownika, który odpowiada za działania podejmowane w celu załatwienia sprawy i przygotowanie wspólnej odpowiedzi.
ROZDZIAŁ IX
TRYB POSTĘPOWANIA PRZY OPRACOWYWANIU AKTÓW NORMATYWNYCH
TRYB POSTĘPOWANIA PRZY OPRACOWYWANIU AKTÓW NORMATYWNYCH
§ 38. 1. Projekty aktów prawnych winny być opracowywane z właściwym dla
potrzeb samorządu terytorialnego wykorzystaniem zasad techniki
legislacyjnej określonej rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów w
sprawie „Zasad techniki prawodawczej”.
2. Akty
normatywne powszechnie obowiązujące ogłasza się zgodnie z ustawą o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych
innych aktów prawnych.
§ 39. 1. Przy opracowywaniu projektów aktów prawnych należy się kierować
następującymi zasadami :
1) postanowienia projektu muszą być zgodne z obowiązującym ustawodawstwem;
2) projekt nie może zawierać postanowień wykraczających poza granice upoważnienia ustawowego;
3) w projekcie nie zamieszcza się postanowień stanowiących powtórzenie przepisów zawartych w innych aktach prawnych.
2. Projekty aktów prawnych powinny zawierać w szczególności: tytuł ( określenie przedmiotu regulacji), podstawę prawną, treść, wskazanie odpowiedzialnego za wykonywanie aktu, określenie terminu wejścia w życie.
3. Do opracowanych projektów aktów prawnych, należy załączyć, sporządzone na osobnej karcie uzasadnienie. Uzasadnienie to powinno w sposób jasny i wyczerpujący,
a jednocześnie zwięzły i konkretny, ujmować argumenty przemawiające za celowością wydania danego aktu oraz wskazać na podstawy prawne dla jego wydania. Ponadto
w uzasadnieniu należy wskazać w razie potrzeby przewidywane efekty i następstwa finansowe oraz podać czy wydatki związane z realizacją postanowień zwartych w projekcie znajdują pokrycie w budżecie gminy.
1) postanowienia projektu muszą być zgodne z obowiązującym ustawodawstwem;
2) projekt nie może zawierać postanowień wykraczających poza granice upoważnienia ustawowego;
3) w projekcie nie zamieszcza się postanowień stanowiących powtórzenie przepisów zawartych w innych aktach prawnych.
2. Projekty aktów prawnych powinny zawierać w szczególności: tytuł ( określenie przedmiotu regulacji), podstawę prawną, treść, wskazanie odpowiedzialnego za wykonywanie aktu, określenie terminu wejścia w życie.
3. Do opracowanych projektów aktów prawnych, należy załączyć, sporządzone na osobnej karcie uzasadnienie. Uzasadnienie to powinno w sposób jasny i wyczerpujący,
a jednocześnie zwięzły i konkretny, ujmować argumenty przemawiające za celowością wydania danego aktu oraz wskazać na podstawy prawne dla jego wydania. Ponadto
w uzasadnieniu należy wskazać w razie potrzeby przewidywane efekty i następstwa finansowe oraz podać czy wydatki związane z realizacją postanowień zwartych w projekcie znajdują pokrycie w budżecie gminy.
§ 40. 1. Projekty aktów prawnych przygotowują pracownicy właściwi pod
względem merytorycznym na podstawie
polecenia Kierownika Ośrodka bądź z własnej inicjatywy w przypadkach, gdy wynika to z przepisów lub z faktycznych
potrzeb wymagających uregulowania.
2. Jeżeli przygotowanie projektu aktu prawnego wymaga udziału dwu lub większej liczby pracowników - Kierownik wyznacza pracownika koordynującego prace oraz nadającego dokumentowi ostateczny kształt.
2. Jeżeli przygotowanie projektu aktu prawnego wymaga udziału dwu lub większej liczby pracowników - Kierownik wyznacza pracownika koordynującego prace oraz nadającego dokumentowi ostateczny kształt.
§ 41. 1. Jeżeli projekt zawiera postanowienia nakładające na innych
pracowników lub instytucje określone obowiązki, należy uzyskać uzgodnienie
stanowiska zainteresowanych jednostek.
2. Projekty powinny być uzgodnione z Kierownikiem Ośrodka, a w przypadku spraw wywołujących skutki finansowe również z Księgowym Ośrodka.
2. Projekty powinny być uzgodnione z Kierownikiem Ośrodka, a w przypadku spraw wywołujących skutki finansowe również z Księgowym Ośrodka.
§ 42. Po dokonaniu uzgodnień, pracownik przekazuje projekt aktu wraz z dowodami uzgodnień do radcy prawnego celem zaopiniowania pod względem formalno-prawnym. W przypadku stwierdzenia uchybień radca prawny zwraca dokumenty projektodawcy w celu usunięcia wad. Poprawione projekty podlegają ponownemu opiniowaniu.
§ 43. 1. Prawidłowo
sporządzone projekty aktów
prawnych przekazywane są Kierownikowi Ośrodka.
2. Każdy projekt uchwały kierowany jest do Przewodniczącego Rady, celem zaopiniowania przez komisję Rady.
2. Każdy projekt uchwały kierowany jest do Przewodniczącego Rady, celem zaopiniowania przez komisję Rady.
§ 44. 1. Zbiór uchwał przechowywany jest przez Kierownika Ośrodka.
2. Rejestr oraz zbiór zarządzeń Kierownika GOPS prowadzony jest przez Kierownika Ośrodka.
2. Rejestr oraz zbiór zarządzeń Kierownika GOPS prowadzony jest przez Kierownika Ośrodka.
Schemat organizacyjny Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Rypinie (47kB)
metryczka
Wytworzył: Kierownik GOPS w Rypinie (30 października 2013)
Opublikował: Julita Lewandowska (21 sierpnia 2003, 10:04:59)
Ostatnia zmiana: Agnieszka Liszewska (17 lutego 2014, 13:07:33)
Zmieniono: dodano schemat organizacyjny GOPS w Rypinie
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 3119