Stanowisko ds. Oświaty | Sekretariat | Stanowisko ds. Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych
Stanowisko ds. Obrony Cywilnej i Wojskowych
Stanowisko ds. Świadczeń Rodzinnych
Stanowisko ds. Informatyzacji | Radca prawny | Referat Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Stanowisko ds. Promocji i Funduszy Unijnych
Kompetencje :
Do zadań Referatu Finansowego należy: 
 
 1)   przygotowywanie materiałów niezbędnych do uchwalenia budżetu Gminy     
       oraz podjęcia uchwały w sprawie absolutorium dla Wójta, 
 2)   udzielanie pomocy Wójtowi w wykonywaniu budżetu Gminy,
 3)   zapewnianie obsługi finansowo-księgowej i kasowej Urzędu, 
 4)   uruchamianie środków finansowych dla poszczególnych dysponentów  
       budżetu Gminy, 
 5)   przygotowywanie materiałów niezbędnych do wykonania obowiązków z 
       zakresu sprawozdawczości, 
 6)   sprawowanie kontroli i nadzoru nad gospodarką finansową  jednostek 
       organizacyjnych gminy,
 7)   prowadzenie ewidencji mienia komunalnego, 
 8)   prowadzenie ksiąg rachunkowych,
 9)   rozliczanie inwentaryzacji,
 10) dokonywanie wyceny aktywów oraz pasywów i ustalanie wyniku  
       finansowego,
 11) przygotowywanie sprawozdań finansowych, 
 12) dokonywanie umorzeń środków trwałych oraz wartości niematerialnych i    
       prawnych,
 13) prowadzenie księgi inwentarzowej,
 14) analiza kosztów funkcjonowania Urzędu oraz dbanie o terminowe   
       uiszczanie opłat z tym związanych.
 
Do zadań Referatu Finansowego należy prowadzenie spraw związanych z wymiarem i poborem podatków i opłat lokalnych, podatku rolnego i leśnego oraz innych podatków i opłat pozostających w zakresie właściwości Gminy, a w szczególności:
1)  prowadzenie ewidencji podatników i inkasentów, 
2)  gromadzenie i przechowywanie oraz badanie pod względem zgodności ze 
     stanem prawnym i rzeczywistym deklaracji i informacji podatkowych  
     składanych organowi podatkowemu, 
3)  przygotowywanie aktów administracyjnych dotyczących podatków i 
     opłat,
4)  podejmowanie czynności zmierzających do egzekucji administracyjnej 
     świadczeń pieniężnych oraz postępowania zabezpieczającego, 
5)  prowadzenie ewidencji i aktualizacji tytułów wykonawczych,
6)  przygotowywanie danych do projektów aktów dotyczących podatków i opłat,
7)  przygotowywanie sprawozdań dotyczących podatków i opłat.
metryczka
Wytworzył: Wójt Gminy Rypin (10 stycznia 2005)
Opublikował: Julita Kwiatkowska (23 marca 2005, 12:17:26)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 11045

					
			





